PŘED SEZONOU 2016

Letos odstartujeme již jedenáctý ročník závodů RC modelů 1:10 CIKCAK rally. Vše by mělo probíhat podle známého scénáře z předchozích let.

Případné změny, o kterých se definitivně rozhodne až na začátku sezony jsou uvedeny červeně.

Start sezony plánujeme na neděli 1.5. ve 12:00h - místo konání závodu včas upřesníme

Kde budeme jezdit ?

Pro letošní sezonu bychom rádi využili následující lokality :

Březnice - parkoviště u sportovního areálu - převážnou většinu povrchu tratí tvoří klouzavá zámecká dlažba. 

Malenovice ZPS - dva rozdílné asfaltové povrchy, většinou hodně znečištěné, často výrazně míchají pořadím. V blízkosti nákupní centrum.

Želechovice - hřiště u Sokolovny - asfaltová plocha, nevyzpytatelný povrch, někdy plný kamínků, jindy čistý s velkou přilnavostí. Mnohé potěší blízkost bufetu.

Sazovice - plocha před firmou MRB - asfalt a dva druhy zámecké dlažby, čili tři povrchy s rozdílnou přilnavostí, navíc občas drobný písek

Otrokovice - okruhová dráha RC Zlín - kvalitní asfaltová plocha, kde se pořádají okruhové závody

Vlčková - Koliba - uskákaná asfaltová plocha u Koliby, možnost koupání, občerstvení, opékání špekáčků

Slušovice - Skatepark - dva druhy asfaltů a dřevěné překážky

Lípa - areál firmy Okna SCHÜCO - velmi uskákaný a klouzající asfalt v kombinaci s betonem

Štípa - Školní hřiště - tartan a umělá tráva - kombinace dvou velmi klouzavých povrchů. Ze všech povrchů nejvíce se blížící parketám

Zlín - garáže u autobusáku - beton, který skvěle drží, ale to neplatí v místech, kde je vrstva prachu - tato lokalita je pro nepříznivé počasí

 Pokud máte někdo nápad, nebo typ na zajímavé místa, kde by se dal uspořádat atraktivní závod, tak dejte vědět. 

S čím budeme jezdit ?

Pravidlo, že bodovat mohou pouze rallyové karoserie, zavedené od sezony 2013, platí i letos. Pravidlo použití pneu slick rovněž zůstává, stejně jako podvozky 1:10.

Jaké bude letos bodování ?

Základní bodování nečeká žádná změna. Počítá se deset nejlepších výsledků z 12-ti závodů. Body se rozdělují stejně jako v loňském ročníku.

Změnou od letošní sezony by mohly být mimořádné body přidělené za pořadí na závěrečné RZ. (obdoba Powerstage) 

Za kolik se bude letos jezdit ?

I pro letošní rok platí, že startovné se nemění, včetně výhod pro pravidelně startující. Startovné pro jednotlivce je 70,- kč. V případě startu více členů rodiny zaplatí jeden pouze 50,-kč. Každý za sezonu zaplatí maximálně devět startů. (to znamená, že pokud se objeví na všech 12-ti závodech, bude mít tři starty zdarma). Finanční zatížení pro člena rodinného týmu při absolvování celé sezony vychází 37,50 kč/závod. Finanční zatížení jednotlivce při absolvování celé sezony je 52,50kč/závod.

Jak budeme jezdit ?

Stejně jako v předchozích letech budeme jezdit rychlostní zkoušky stavěné tak, aby bylo možno řídit z jednoho místa. Start i cíl budou totožné a čas na trati bude měřen fotobuňkou, (v případě nenadálé situace jako náhradní řešení stopkami). Pokud se někdo u jízdy rád prochází, nebo běhá, nic mu v tom nebrání a může zvyšovat svou fyzickou kondici. Na trati RZ jede vždy jen jeden závodník. Další odstartuje hned po projetí cílem předchozím závodníkem. V praxi to znamená, že každé autíčko bude nachystáno na přesně určeném místě v prostoru startu již při jízdě předchozího závodníka. Pokud tam nebude nejpozději v okamžiku průjezdu cílem předchozím závodníkem, automaticky obdrží penalizaci 10s a pokud nebude následně schopen ani na vyzvání se okamžitě dostavit ke startu a odstartovat, pojede další závodník v pořadí. 

Koho letos na závodech potkáte ?

V celkovém pořadí, do kterého se započítávají výsledky všech závodníků, očekáváme opět vyrovnané výkony. Skupinka favoritů se stále rozrůstá. Udržet se mezi deseti nejrychlejšími již nebude tak jednoduché.

Kategorie juniorů má celkem jasné favority. K loňským držitelům pohárů se přidávají další nadějní závodníci a zdramatizují souboj o přední příčky. Letos v této kategorii mohou startovat všichni, kdo se narodili v roce 2000 a později.

Týmy - složení jednotlivých týmů se jako vždy ukáže až na začátku sezony.

Pro vznik nějakých dalších kategorií by muselo být dodrženo pravidlo minimálně 5 účastníků, kteří absolvují každý alespoň 5 závodů v sezoně, nebo minimálně 8.účastníků dané kategorie.

Kategorie Mini junior (do 10-ti let - tj. ročník narození 2005 a později) - o možném vzniku této kategorie se rozhodne až na začátku sezony po diskuzi

Kategorie MISS CIKCAK - pro všechny dívky i ženy - o možném vzniku této kategorie se rozhodne až na začátku sezony po diskuzi

Výše uvedené pravidlo o minimálním počtu účastníků v kategoriích je snahou o to, aby nikdo nedostával ocenění jen tak "za účast". Doposud platilo, že držitelé pohárů z našich závodů patři k tomu nejlepšímu, co v ČR najdete. Vážíme si toho, že na našich tratích startují špičkoví závodníci, kteří jinde vyhrávají jak "běhací" závody (v různých kategoriích, včetně absolutního pořadí), tak i okruhové závody.

Věříme, že i při větším počtu závodníků budou mít závody potřebný spád a že nadále bude převládat přátelská, pohodová atmosféra. Na všechny se těšíme a nezbývá, než si přát, aby nám vyšlo počasí a všem vydrželo zdraví i závodní technika.

19.04.2016 doplňuji předchozí povídání o úvahu:

Na místech, kde to prostory v pohodě dovolí bychom mohli postavit navíc jednu malou a jednoduchou trať, kde by si mohli zajezdit i ti, pro které jsou hlavní závody příliš náročné. Jedná se například o budoucí naděje (malé děti), pro které jsou závodní tratě příliš velké a nebo taky doprovody závodníků (nebo kohokoliv jiného), kteří by si to rádi zkusili, ale na něčem "jednodušším". Měření by probíhalo ručně stopkami a malý závod by obsahoval jednu až čtyři RZ. Pravidla mnohem volnější - pneumatiky libovolné, podvozek max 1:10 (může být i menší) a není vyžadována rallyová karoserie. Startovné 10 až 20 kč. Čas konání  - v průběhu hlavního závodu. Přihlášení buď předem, nebo na místě. Uvažujeme i o možnosti zapůjčení závodního modelu pro ty, kteří touto technikou nedisponují.

Napište, zda vás tato myšlenka zaujala, popř. co byste doplnili.  

Pavel K.