Devátý závod      

                                                                          Malenovice ZPS - 7. 9. 2008        

       1RZ      2RZ      3RZ      4RZ      5RZ      6RZ  Celkem  Body
   1.  Handl  Vlastimil   2:23,1 ( 2)   2:22,6 ( 2)   2:13,1 ( 1)   2:17,7 ( 2)   2:21,8 ( 3)   2:19,2 ( 1)   13:57,5     40
   2.  Červenka Filip   2:22,2 ( 1)   2:20,4 ( 1)   2:20,2 ( 2)   2:19,5 ( 3)   2:15,2 ( 1)   2:21,7 ( 4)   13:59,2     35
   3.  Zikmund  Miroslav   2:29,1 ( 3)   2:24,6 ( 3)   2:26,0 ( 3)   2:16,8 ( 1)   2:18,7 ( 2)   2:19,7 ( 2)   14:14,9     30
   4.  Zikmund Zdeněk   2:33,8 ( 5)   2:27,0 ( 4)   2:29,0 ( 5)   2:24,9 ( 5)   2:24,1 ( 4)   2:34,1 ( 8)   14:52,9     25
   5.  Sekula Petr   2:35,5 ( 6)   2:38,4 ( 8)   2:29,7 ( 6)   2:24,3 ( 4)   2:36,6 ( 9)   2:20,1 ( 3)   15:04,6     20
   6.  Kopytko Míša   2:39,2 ( 7)   2:32,8 ( 5)   2:31,5 ( 8)   2:29,0 ( 6)   2:31,5 ( 6)   2:25,6 ( 5)   15:09,6     15
   7.  Stehlík  Pavel   2:40,9 ( 8)   2:36,2 ( 7)   2:27,8 ( 4)   2:30,2 ( 7)   2:29,2 ( 5)   2:29,7 ( 6)   15:14,0     11
   8.  Kopytko Pavel   2:33,4 ( 4)   2:32,8 ( 5)   2:30,1 ( 7)   2:33,1 ( 8)   2:35,7 ( 8)   2:30,1 ( 7)   15:15,2     10
   9.  Valerián René   2:53,6 (11)   2:48,3 (10)   2:38,8 ( 9)   2:37,9 ( 9)   2:41,0 (10)   2:46,4 (13)   16:26,0      9
  10.  Konečný Michal   2:51,9 ( 9)   2:50,1 (11)   3:00,6 (13)   2:50,1 (12)   2:34,9 ( 7)   2:41,3 (10)   16:48,9      8
  11.  Vašíček Vlastimil   3:14,4 (16)   2:45,7 ( 9)   2:49,2 (11)   2:41,1 (10)   2:44,7 (12)   2:50,1 (14)   17:05,2      7
  12.  Karlík Vladimír   2:52,7 (10)   3:29,0 (17)   2:47,7 (10)   2:43,0 (11)   2:42,3 (11)   2:38,7 ( 9)   17:13,4      6
  13.  Dračka Martin   3:02,7 (14)   2:53,9 (12)   3:00,6 (13)   2:50,7 (13)   3:06,5 (17)   2:45,3 (12)   17:39,5      5
  14.  Zelinka Petr   3:00,6 (13)   3:02,9 (13)   2:57,9 (12)   3:03,9 (16)   2:55,9 (15)   3:10,3 (17)   18:11,5      4
  15.  Plucis Robin   3:12,7 (15)   3:10,7 (14)   3:19,8 (16)   2:58,1 (15)   2:46,1 (13)   2:45,2 (11)   18:12,5      3
  16.  Hříbek Radim   2:58,2 (12)   3:24,0 (16)   3:24,8 (17)   2:51,7 (14)   2:49,8 (14)   2:54,8 (15)   18:23,3      2 
  17.  Kubina Michal   3:37,0 (17)   3:12,4 (15)   3:06,9 (15)   3:05,2 (17)   3:01,5 (16)   3:00,9 (16)   19:03,9      1  

  Komentář : Devátý závod odstartoval za krásného letního počasí na parkovišti u firmy ZPS v Malenovicích. I když je tato lokalita již všem dobře známá, přesto se podařilo postavit trať ve spodní části parkoviště úplně odlišnou od předchozích závodů. Dle většiny účastníků se jednalo o nejtěžší trať letošního ročníku.

 Již před startem se spekulovalo o tom, kdo by mohl dokázat sesadit z trůnu neporazitelnosti Vlastika. Také se mohlo rozhodnout o držitelích dalších dvou pohárů. Pro milovníky dramat mohu předeslat, že nebudou zklamáni a nejen po závodě, ale i v jeho průběhu se situace ještě více zamotala.

 Dnes začnu komentář od chvostu startovního pole. Sedmnáctou příčku obsadil Michal Kubina, ale i když skončil poslední, předvedl velmi pěknou jízdu a je na něm znát zlepšení. V dané konkurenci však zatím na ostatní nestačil, i když pokud by se vzaly v potaz jednotlivé RZ, tak pouze na dvou zajel nejhorší čas. Šestnáctý skončil smutný Radim Hříbek, který začal výborným 12-tým místem v 1RZ, ale následné problémy s elektronikou, podtržené nedokončenou třetí RZ mu nedaly možnost využít svých kvalit naplno.Před ním patnáctý Robin Plucis vyprodukoval asi tisíc "nevynucených chyb" a jeho nově vytuněné autíčko se jevilo spíše jako překážka , než zlepšení. Snad v závěru dal až na úpěnlivé prosby týmového kolegy, že potřebuje i jeho kvalitní výkon a snažil se udržet na dráze. Jen 1s před Robinem ukončil závod čtrnáctý Petr Zelinka, který se jako jediný snažil těžkou trať projet na jistotu a jak vidno, vyplatilo se mu to. Jím nastolené opatrné tempo slavilo úspěch a jen škoda pokažené poslední RZ, která však na výsledcích ( i když to bylo těsné ) nic nezměnila. Třináctý Martin Dračka hnal svůj model těžkou tratí na plný plyn a předváděl s autíčkem mimo razantní jízdy divákům i letové kreace, salta, jízdu bez antény, upadnuté kolo... , prostě si užíval pravý adrenalin, i když všeho moc někdy škodí a hlavně to kolo jej mrzelo, protože občas kouknout na autíčko před startem se vyplácí. Dvanáctý Vladimír Karlík je zkušený závodník a také tentokrát by mohl svých zkušeností využít. Jenže to by mu nesmělo přestat fungovat na druhé RZ autíčko. Naštěstí závadu odhalil, odstranil a postupně se prokousal pořadím až na tuto pozici. Devátý čas v závěrečné RZ jej potěšil, protože se konečně dostal s časem tam, kde chtěl být. Jedenácté místo má Vlastik Vašíček. Na úvod se mu po trati rozutíkaly nervy a více než jízdě se věnoval slovním obratům, jak je vše po...  Ale naštěstí se následně zklidnil a v dalším průběhu závodu předváděl pěkný výkon. Škoda zadírajícího se motoru v závěru závodu, protože mohl svést pěkný souboj o desátou příčku. Tu získal po velmi kuriozním výkonu Michal Konečný. Měl obrovské množství bouráků, přesto zajížděl slušné časy. Jen na páté RZ projel celkem čistě a hned z toho byl sedmý čas. Tím ukázal své možnosti, ale na poslední RZ opět zajel svou destruktivní jízdu a i díky Vlastikovým problémům si udržel toto krásné desáté místo v cíli. Trošku osamoceně se závodem protloukal René Valerián. Závodníky za sebou dokázal v pohodě udržet za zády a na závodníky před sebou ztrácel tak moc, že nemělo smysl se za nimi honit. Proto bez problémů zajel deváté místo i přes skomírající baterku v závěrečné RZ. Mnohem důležitější však pro něj byl přísun bodů za druhé místo v rámci RC Sprintrally.

 Před závěrečnou šestou RZ nastala zatím nevídaná situace, když na pátém až osmém místě dělilo závodníly 1,1s. To se na pátou příčku dostal Míša Kopytko, za ním 0,3s Pavel Stehlík, za ním 0,2s Petr Sekula a následoval o 0,7s Pavel Kopytko. Jak to vše dopadlo?  Pavel Kopytko začal rychle a dravě. I přes chyby mu patřila po 1RZ čtvrtá příčka. Na druhé RZ musel utíkat pro autíčko, které se úplně zahrabalo v listí, přesto zajel pátý čas a věděl, že může jezdit mnohem rychleji. Třetí RZ mu v ataku čtvrtého místa narušila pecka v předním kole ( kde se tam vzala ??), jejíž likvidace opět znamenala časovou ztrátu. V polovině závodu Pavel myslel, že si už veškerou smůlu vybral a může konečně zaútočit. Jenže závěr byl jako noční můra. Nic nefungovalo. Při slabé baterce autíčko při plynu nezatáčelo, rozskočil se zadní diferenciál, místy si autíčko dělalo co chtělo. Do toho nalomená psychika a chyby závodníka a tak konečné osmé místo odpovídalo dané situaci. Již před závodem jsem psal, že Pavel Stehlík provedl na svém modelu také tuning a hlavně pořídil nové pneumatiky. Dost jsem věřil, že se zlepší. Již v prvních dvou RZ se prezentoval výborným osmým a sedmým časem. Když však zajel ve třetí RZ čtvrtý čas, bylo jasné, že provedené změny narozdíl od týmového kolegy Robina vedly správným směrem. Také v dalším průběhu závodu ve svých výkonech pokračoval, dokázal se po pěti RZ-tách dostat do výše zmiňované čtveřice na pátém až osmém místě. Konečné sedmé místo je velkým úspěchem a snad i v dalších závodech Pavel předvede podobný výkon. V hodnocení RC Sprinrally obsadil první místo a na druhého Reného měl v cíli k dobru 1minutu 12s. Šestý v cíli zaslouženě skončil výborně jedoucí Míša Kopytko. Jak je u něj zvykem, začal pomaleji, pak zjistil, že má převrácený přední řemínek, což jej ale evidentně moc nepřibrzdilo. V závěru pak letěl jako střela a dokazoval, že jeho místo v elitní skupině je zcela zasloužené. Páté místo vybojoval v závěru Petr Sekula. Dokázal zajet třeba třetí čas, ale také devátý...  Dvacet vteřin sem, dvacet vteřin tam, žádný problém. Naštěstí v rozhodující chvíli nezklamal a získal pozici pro něj nejlepší možnou. Čtvrtý v cíli byl spokojený Zdeněk Zikmund. Již před startem znal své priority a tak když viděl, jak se závod vyvíjí, předvedl takticky dokonalou jízdu a přijel si pro toto umístění. Jen v závěru hodně zachyboval a v cíli si pak sám sobě vynadal, že jezdit úplně na jistotu se málem nevyplatilo. Trať byla skutečně těžká a bylo potřeba se stále soustředit. Třetí místo získal Mira Zikmund, který postupně nachází společnou řeč se svým modelem a myslím, že příští závod už zaútočí na první příčku. Tentokrát se musel ještě sklonit před dvojicí jedoucí před ním, ale i tak nutno říct, že alespoň vítězství ve čtvrté RZ dává naděje do budoucna. Mira měl na trati také pár krizovek, asi jako každý, ale naštěstí autíčko nerozpůlil ani o kanál, přes který párkrát přeletěl.

 Samostatnou kapitolu si zaslouží souboj o první místo. Jak i na svých stránkách avizoval Filip Červenka, šel do závodu naplno s jediným cílem vyhrát. A že to myslí vážně dokázal hned na úvodní RZ, kterou vyhrál před Vlastíkem Handlem o 0,9s. Následně Filip vyhrál i druhou RZ a upevnil si vedení na 3,1s . Jenže Vlastík je Vlastík a tak na třetí RZ zajel rekord dne a i když byl Filip na této zkoušce druhý, přesto se ujal celkově vedení Vlastík o komfortní 4s. No a protože opět zaútočil i na čtvrté RZ a vyhrál ji, tak vedl před Filipem najednou o 5,8s a vše vypadalo, že překvapení se nekoná.. Na páté RZ utíkal Vlastík pro autíčko, Filip ucítil šanci a prolétnul zkouškou jako kdyby jel k ohni. Vyhrál ji a dostal se do vedení o 0,8s. Všichni čekali, jak dopadne závěrečná RZ. Bude konec letošní legendy?  A už se jede...  Samozřejmě jako první Vlastík a moc se mu jízda nepovedla. Asi bych měl napsat, že se mu nepovedla vůbec, protože čas byl na jeho poměry mizerný. Co na to Filip?  Věděl už, že mu stačí zajet svůj průměrný čas a bude první. Ale....  to by se nesměl s autíčkem v nejtěžším místě trati přetočit a pak další zbytečný dlouhý smyk....  stihne to?  Nestihnul.. Chybí 1,7s. Po infarktovém závěru vítězí Vlastík Handl.  Tentokrát bylo hodně blizoučko k tomu, aby v letošním ročníku vyhrál i někdo jiný, ale musíme si počkat na další závod...  Již jen dvě šance mají soupeři. Na asfaltové ploše Vyhlídky a dlažbě v areálu Oken SCHÜCO. Dokáže tam někdo sesadit letošního krále?

Pavel K.

NEJ... devátého závodu : - neuvěřitelná serie vítězství stále pokračuje - VlastikHandl - devět závodů = devět vítězství

                                         - nejvíc RZ vyhrál Filip Červenka (3x) , ale k prvnímu místu mu to nepomohlo

                                         - nejtěžší trať v letošním ročníku potrápila úplně všechny. Nikdo neprojel bez problémů.

                                         - nejtěsnější rozdíl po páté RZ mezi čtyřmi závodníky od pátého do osmého místa jen 1,1s

                                         - největší štěstí - asi Vlastik Handl, který opět zvítězil

                                         - největší smolař - díky technickým problémům jednu RZ nedojeli Laďa Karlík a Radim Hříbek

                                         - nejméně dotažená kola - Martin Dračka jedno kolo za jízdy ztratil a druhému také moc nechybělo

                                         - nejméně si s autíčkem rozuměl Robin Plucis. Ani na rovinkách to nemohl uřídit. (nové servo nepotěšilo)

                                         - nejpříjemněji překvapil výborným výkonem Pavel Stehlík. ( tuning přinesl očekávané zlepšení).