Pátý závod

                                                      Skály - 21.6.2008

       1RZ      2RZ      3RZ      4RZ      5RZ      6RZ    Celkem   Body
  1.   Handl  Vlastimil   2:43,3  ( 1)   2:35,6  ( 1)   2:40,5  ( 1)   2:37,2  ( 1)   2:32,1  ( 1)   2:26,2  ( 1)     15:34,9      40
  2.   Sekula  Petr   2:52,9  ( 2)   2:41,8  ( 2)   2:43,1  ( 2)   2:43,6  ( 4)   2:38,1  ( 2)   2:40,2  ( 3)     16:19,7      35
  3.   Zikmund  Zdeněk   2:55,0  ( 4)   2:46,0  ( 4)   2:45,3  ( 3)   2:40,0  ( 2)   2:44,3  ( 3)   2:36,6  ( 2)     16:27,2      30
  4.   Hráček  Antonín   2:53,1  ( 3)   2:42,7  ( 3)   3:13,9  (10)   2:40,2  ( 3)   2:44,6  ( 4)   2:41,2  ( 4)     16:55,7      25
  5.   Kopytko  Pavel   3:00,0  ( 5)   2:58,6  ( 5)   2:59,6  ( 5)   2:49,6  ( 5)   2:49,1  ( 5)   2:45,3  ( 5)     17:22,2      20
  6.   Šůstek  David   3:05,3  ( 7)   3:01,6  ( 7)   2:59,8  ( 6)   2:53,5  ( 6)   2:55,5  ( 9)   2:46,7  ( 6)     17:41,9      15
  7.   Žlebek  Ivoš   3:06,2  ( 8)   3:07,7  ( 8)   2:59,1  ( 4)   2:54,7  ( 7)   2:49,9  ( 6)   2:46,9  ( 7)     17:44,5      10
  8.   Valerián  René   3:02,1  ( 6)   2:58,9  ( 6)   3:02,4  ( 8)   3:03,6  ( 9)   2:54,4  ( 8)   2:48,7  ( 8)     17:50,1       9
  9.   Stehlík  Pavel   3:07,2  ( 9)   3:15,5  (10)   3:00,7  ( 7)   3:01,1  ( 8)   2:50,8  ( 7)   3:11,7  (10)     18:26,9       8
 10.  Hříbek  Radim   3:14,3  (11)   3:30,2  (11)   3:07,4  ( 9)   3:19,0  (10)   3:07,0  (11)   3:09,1  ( 9)     19:27,0       7
 11.  Vašíček  Vlastimil   3:12,4  (10)   3:12,5  ( 9)   4:12,2  (16)   4:11,9  (16)   3:03,4  (10)   3:20,4  (11)     21:12,8       6
 12.  Zelinka  Petr   3:26,2  (12)   4:03,7  (14)   3:32,5  (12)   3:25,1  (11)   3:20,6  (12)   3:25,1  (12)     21:13,2       5
 13.  Husa  Radek ml.   3:54,6  (14)   3:42,4  (12)   3:30,1  (11)   3:32,2  (12)   3:27,9  (13)   3:27,6  (13)     21:34,8       4
 14.  Meszaros  Martin   3:58,3  (15)   3:51,6  (13)   3:45,7  (14)   3:43,0  (13)   3:43,6  (14)   3:33,6  (14)     22:35,8       3
 15.  Meszaros  Zolo   3:54,4  (13)   4:18,0  (16)   3:39,9  (13)   3:55,1  (14)   3:54,3  (15)   3:38,5  (15)     23:20,0       2
 16.  Husa  Radek st.   4:54,6  (16)   4:13,0  (15)   4:07,2  (15)   4:06,9  (15)   3:54,9  (16)   3:53,8  (16)     25:12,4       1

    Komentář :  Pátý závod nás vrátil letos podruhé k Otrokovicím na Skály. Týden před závodem předpovědi počasí hlásily déšť a tak hodně dotazů směřovalo k tématu jízdy v garážích. Naštěstí fouknul vítr jiným směrem a místo deště nás čekal krásný, téměř tropický den. Na startu se sešlo 16 soutěžících a potěšitelná je skutečnost, že stejný počet se objevil také v cíli. I když to tak vůbec nemuselo být...  Ale o tom až v dalším průběhu komentáře. Ještě se vrátím k počasí. Když závodníci přijížděli, vypadali celkem normálně, ale závody opouštělo několik rudých tváří, tak doufám, že to nezanechalo následky... Asi je lépe se držet ve stínu, což někteří podcenili.

Startovní pole oživili tentokrát i účastníci Slovácké RC Rallye z Hodonína, mezi kterými se letos objevuje i velmi sympatická zahraniční dvojice týmu Emertebe, Zolo a Mates Meszarosovi z Bratislavy. Další rodinný tým představilo duo Radek Husa starší a Radek mladší. V obou týmech měli jasně rozdělené kompetence. Jedničkou na trati je mladší člen a sponzorem ten starší... Další účastníky hodonínských závodů už představovat nemusím, protože pravidelně startují i tady.

 Dalším, kdo se na Skalách objevil byl i jeden z hlavních favoritů RC Sprintrally vsetínský Ivoš Žlebek. I když původně avizoval svou neúčast, přesto chtěl poznat nástrahy trati s převýšením a do Otrokovic se vypravil. Jak prohlásil, podle fotek kopec tak prudký nevypadá... Čili skutečnost jej potěšila ještě víc, než očekával.

Trať byla poměrně dlouhá, protože materiál na stavbu poskytli i kluci z Hodonína a také dost obtížná a třeba mě se nějak nedařilo ani v jednom směru. Proto bych měl (jak někdo poradil) stavět trojrozměrné tratě, třeba by mi vyhovoval ten třetí směr...

Ještě před startem málem skončil jeden z hlavních favoritů Zdeňa Zikmund, když jeho autíčko odmítlo komunikovat s vysílačkou. Už se těšil, že vyrazí na oslavu narozenin kamarádky, přesto vyzkoušel přeprogramovat regulátor a po druhém pokusu se vše podařilo zprovoznit. Tak mu nezbylo , než zůstat a utkat se s ostatními o body na čelních pozicích. Samozřejmě stihnul i oslavu, ale to až po zdárném dokončení závodu. A zda ostatní oslavující "dohnal a předehnal" jak prohlásil před odjezdem zatím nevím...

První RZ vyhrál jako obvykle Vlastik Handl. Vyhrál také druhou RZ , pak i třetí , čtvrtou , pátou a v poslední posunul čas do říše snů pro ostatní soutěžící. Bylo proto naprosto "překvapivé" , že i pátý závod vyhrál a rozšířil tak svou bilanci na pět vítězství.  Jak podotknul v cíli, chystá se vyhrát ještě v dalších čtyřech podnicích, aby získal v devíti započítaných výsledcích maximální možný počet bodů.  Zastaví jej někdo? Určitě bude zajímavé sledovat, jak dlouho vydrží jeho série neporazitelnosti.

Druhé místo v cíli získal naprosto zaslouženě Petr Sekula, který na asfaltu řádí jako utržený vagon. I přes množství chyb dokázal zajíždět druhé časy za Vlastikem a je s podivem, jak rychle a s jakou mírou rizika dokáže Petr jezdit. Třetí Zdeňa Zikmund po pomalejším začátku s neposlušnou technikou už ztratil možnost atakovat lepší příčku a tak byl v cíli spokojený i za toto umístění.

V předstartovním povídáním jsem psal úvahu, jak asi zvládne tolik motivace Tonda Hráček? Tak už máme odpověď... Zvládnul to na jedničku. Vyhrál v rámci RC Sprintrally, vyhrál v rámci Slovácké RC Rallye a získal skvělé čtvrté místo v CikCak cupu. A kdyby jej na třetí RZ nezastavil kamínek v útrobách autíčka, tak mohl bojovat o stupně vítězů. A to přijel po noční a na další noční hned ze závodů opět spěchal.

Celým závodem se protrápil Pavel Kopytko. Na všech RZ-tách zajel pátý čas a stejné umístění mu patřilo i v cíli. Zatím netuší, co bylo příčinou neposlušnosti autíčka. Zda nějaké rušení nebo jiná příčina? Docela byl skutečností, že mu vynechává motor a také servo po rovině poskakuje zklamán a nenašel do konce závodu rytmus, jak jezdit.

Závody by měly být hlavně o soupeření, adrenalinu, těsných soubojích. Pak to není jen ježdění, ale chvíle, které nutí závodníky ze sebe vymáčknout to nejlepší, čeho jsou schopní a ještě pod tlakem. Dostávám se ve svém povídání k souboji o šestou až osmou příčku a nutno říct, že právě tento souboj byl ozdobou celého závodu. David Šůstek, Ivoš Žlebek a René Valerián patří už ke zkušeným závodníkům. Ivoš letos moc nejezdí a tak začínal hodně opatrně a po dvou RZ-tách se jeho odstup od soupeřů zvýšil natolik, že se o něj přestali zajímat. Této trojici ze začátku vévodil René, stíhán Davidem , který má vždy začátky pomalejší. Navíc David na druhé RZ dostal penalizaci 5s za minutí kuželu.Jak později vysvětlil, právě v tu chvíli jej totiž píchla vosa. Od třetí RZ nastoupil David i Ivoš ke stíhací jízdě a díky tomu se celá trojice před závěrečnou RZ seřadila v rozmezí pár vteřin. Na té všichni zajeli svůj rekord a ukázali, jak hezké mohou být závody. Do jejich souboje mohl zasáhnout i Pavel Stehlík, ale jeho zánovní baterka odmítla fungovat a svým časem na druhé a šesté RZ ztratil šance na lepší, než deváté místo v cíli. Desátý Radim Hříbek neměl soupeře daleko před sebou ani daleko za sebou.

Jedenáctý v cíli skončil po vystoupení plném radosti, zklamání, úsměvu i zamračení... Vlastik Vašíček. Odstartoval dost dobře a když se chtěl nadechnout k ataku deváté příčky, upadlo mu na třetí RZ pravé přední kolo a přiděleným časem ztratil minutu. To ještě netušil, že na čtvrté RZ mu upadne šroubek na servu řízení a nedokončí další RZ a propadne se do závěru výsledkové listiny. V tu chvíli by byl každý kýbl malý na Vlastikovy vyteklé nervy... Nejdříve se rozhodnul, že autíčko prodá, ale ani to mu poté nepřipadlo jako dostatečná pomsta a tak hledal potok, kde by jej utopil.. Nakonec se však do závodu vrátil a ukázal, že dokáže zabojovat. Skvělým časem na páté RZ začal válcovat soupeře před ním a v cíli jej snad potěšilo alespoň jedenácté místo, když dvanáctý Petr Zelinka skončil jen 0,4s za ním. Ten však sportovně Vlastikovi toto umístění po problémech s autíčkem přál.

Radek Husa mladší ztratil hodně na začátku závodu a i když se celou dobu zlepšoval, nestačila jeho snaha na lepší , než třináctou pozici v cíli. Za ním skončil mladík ze Slovenska Martin Meszaros, který se stejně jako Radek v každé další RZ zlepšoval. Oba kluci se snažili po rozlehlé trati chodit a jak se ukázalo, asi jim to tak víc vyhovovalo. Patnáctý Zolo Maszaros doplatil ve druhé RZ na vybitou baterku a v dalším průběhu závodu už nedokázal najít správný rytmus a tak se střídavě zlepšoval i zhoršoval. Výsledkovou listinu uzavřel Radek Husa starší a kdyby závody pokračovaly dál, tak možná by ještě i zajel rekord trati...? Vždyť stále zrychloval a zrychloval.... no, na celkový rekord by to nebylo, ale i tak bylo sympatické, že se pěkně rozjezdil a soupeřům se svými časy v závěru už docela přiblížil.

Závody se povedly, počasí vyšlo, snad i doba jízdy většinu startujících potěšila a tak se můžeme těšit na další soupeření, které přinesou dva červencové závody. Ještě bych rád všem poděkoval za hladký průběh závodu, vzorné střídání i za výpomoc při úklidu tratě.

Pavel K.

NEJ.. pátého závodu:  - nejvíc RZ ( všechny ) vyhrál Vlastik Handl a jeho vítězství bylo tentokrát suverénní

                                    - nejdelší sérii vítězství prodloužil Vlastik Handl -  pět závodů = pět vítězství

                                    - nejpestřejší startovní pole. Účastníky z celé Moravy doplnili i zahraniční - Slovensko

                                    - největší smolař - tento titul si žel vzal zpět opět Vlastik Vašíček - upadlé kolo, upadlý šroub na servu

                                    - největší štěstí mělo autíčko Vlasty Vašíčka, že už na poslední dvě RZ fungovalo. Jinak s ním bylo asi zle...

                                    - nejdramatičtější souboj - krásný souboj předvedli o 6 až 8 místo David, Ivoš a René

                                    - nejvýraznější zlepšení na RZ - Radek Husa starší. Nikdo jiný se nedokázal zlepšit o více než minutu

                                    - nejdravěji jezdil Petr Sekula a zaslouženě získal výborné druhé místo v závodě

                                    - nejkurioznější bylo minutí trati Davida , když dostal žihadlo od vosy. Ale pak jezdil skvěle...

                                    - nejvíc se na závodě asi opálil Zolo. Přece jen půl dne na Sluníčku...

                                    - nejhorší baterku má Pavel Stehlík. S kapacitou 4000mAh mu vydrží jet ostře jen jednu RZ..