Druhý závod

                                                   Lípa - Okna SCHÜCO - 04. 05. 2008

       1RZ      2RZ      3RZ      4RZ      5RZ    Celkem    Body
  1.   Handl Vlastimil   2:05,7  ( 1)   2:03,6  ( 2)   2:02,4  ( 2)   2:03,7  ( 2)   2:07,5  ( 4)     10:22,9       40
  2.   Matyáš Jan   2:13,0  ( 5)   2:01,8  ( 1)   2:01,8  ( 1)   2:03,2  ( 1)   2:05,4  ( 1)     10:25,2       35
  3.   Zikmund Zdeněk   2:11,7  ( 3)   2:05,6  ( 3)   2:04,9  ( 3)   2:05,0  ( 3)   2:13,3  ( 7)     10:40,5       30
  4.   Sekula Petr   2:07,9  ( 2)   2:08,0  ( 5)   2:11.5  ( 7)   2:11,7  ( 5)   2:07,4  ( 3)     10:46,5       25
  5.   Kopytko Pavel   2:13,4  ( 6)   2:07,5  ( 4)   2:09,0  ( 5)   2:10,0  ( 4)   2:12,5  ( 6)     10:52,4       20
  6.   Červenka Filip   2:12,0  ( 4)   2:09,9  ( 6)   2:08,5  ( 4)   2:14,4  ( 7)   2:10,7  ( 5)     10:55,5       15
  7.   Hráček Antonín   2:18,8  ( 7)   2:21,8  (10)   2:10,3  ( 6)   2:12,0  ( 6)   2:06,1  ( 2)     11:09,0       14
  8.   Kopytko Míša   2:22,3  ( 8)   2:19.5  ( 8)   2:23,8  (10)   2:19,2  ( 9)   2:24,7  (11)     11:49,5       13
  9.   Plucis Robin   2:25,5  (10)   2:22,0  (11)   2:21,2  ( 8)   2:24,1  (11)   2:18,6  ( 8)     11:51,4       12
 10.  Karlík Vladimír   2:27,6  (11)   2:20,7  ( 9)   2:32,7  (18)   2:18,9  ( 8)   2:22,4  (10)     12:02,3       11
 11.  Valerián René   2:28,0  (12)   2:26,1  (13)   2:24,0  (11)   2:24,5  (12)   2:30,6  (15)     12:13,2       10
 12.  Stehlík Pavel   2:34,8  (15)   2:30,6  (16)   2:31,8  (17)   2:22,8  (10)   2:20,2  ( 9)     12:20,2        9
 13.  Šmíd Marek   2:22,3  ( 8)   2:35,0  (17)   2:28,2  (14)   2:29,5  (16)   2:31,0  (18)     12:26.0        8
 14.  Šůstek David   2:37,2  (17)   2:26,7  (14)   2:26,9  (13)   2:28,9  (15)   2:26,5  (12)     12:26,2        7
 15.  Žlebek Ivoš   2:34,2  (14)   2:25,8  (12)   2:25,8  (12)   2:36,7  (19)   2:30,6  (15)     12:33,1        6
 16.  Vašíček Vlastimil   2:29,0  (13)   2:29,1  (15)   2:44,1  (21)   2:26,1  (13)   2:26,6  (13)     12:34,9        5
 17.  Hříbek Radim   2:38,9  (18)   2:39,9  (20)   2:29,3  (15)   2:32,6  (17)   2:30,5  (14)     12:51,2        4
 18.  Zelinka Petr   2:36,0  (16)   2:35,6  (18)   2:30,1  (16)   2:41,2  (20)   2:43,6  (20)     13:06,5        3
 19. Kubina Michal   3:03,7  (20)   2:37,5  (19)   2:42,1  (19)   2:28,7  (14)   2:30,8  (17)     13:22,8        2
 20. Lebánek Ladislav   2:45,9  (19)   2:49,7  (21)   2:43,6  (20)   2:34,9  (18)   2:33,2  (19)     13:27,3        1
 21. Martinec Robin   3:08,7  (21)   2:17,6  ( 7)   2:22,6  ( 9)   2:58,3  (21)         x          x        0

   Komentář :

  Druhý závod se konal pod zamračeným nebem v areálu firmy Okna SCHÜCO, kde je klouzavá zámecká dlažba. Je škoda, že se voda v mracích celou dobu neudržela a krátký mírný deštík znepříjemnil některým závodníkům jízdu. Ale k tomu až později.

  Na startu se sešlo poměrně početné startovní pole 21 borců a z bodujících účastníků minulého závodu chyběl pouze Mira Zikmund. Poprvé se na CIKCAKu představil Honza Matyáš, zakladatel týmu Hufnágl a prezentoval se skvělým výkonem. Do sezony vstoupili také dva favoriti skupiny jezdců Sprintrally Marek Šmíd a Ivoš Žlebek. Na domácí trati se premiérově představil Ladislav Lebánek a omrknout konkurenci přijel z Bzence Vlastik Vašíček.

  Již úvodní rychlostní zkouška naznačila ambice jednotlivých závodníků. Smůlu měl hned v prvních metrech Robin Martinec, když jeho autíčko odmítlo reagovat na pokyny vysílačky. Sice svůj stroj na druhou a třetí RZ zprovoznil, ale ve čtvrté opět z důvodů technických problémů odstartoval až po přidělení penalizace a tím jeho naděje na jakékoliv lepší umístění definitivně pohasly. Ze závodu odstoupil a doufejme, že příště už odstraní příčiny svých problémů a vrátí se do bojů o čelní příčky.

  Sice na domácí trati, ale s pneumatikami na které nebyl na tomto povrchu zvyklý odstartoval Ladislav Lebánek . Jak je u něj zvykem, neodpustil si dravý a

divoký styl jízdy, ale díky němu předvedl také hodně zbytečných chyb. I když se po ubrání výkonu výrazně zlepšil, obsadil až dvacátou příčku. Jen necelých 5s před ním závod dokončil jeho soupeř z RC kroužku Michal Kubina , reprezentující barvy týmu SEKI motorsport. Michal byl ze začátku výrazně nejpomalejším jezdcem na trati, ale po zklidnění jízdy stále zrychloval a zejména jeho 14-tý čas v předposlední RZ lze označit za výborný.

  18-tou příčku v cíli obsadil po problémech s technikou Petr Zelinka a je škoda, že neudržel své postavení z první poloviny závodu. Snad nejvíc potěšilo, že tentokrát neměl dobrý jen jeden směr, ale dokázal jezdit vyrovnaně i při opačných průjezdech RZ. Nikým neatakovám si přijel do cíle pro 17-tou příčku Radim Hříbek také jej určitě potěšilo, že v průběhu závodu stále zlepšoval své časy.

  Vůbec se ale neradoval 16-tý v cíli Vlastik Vašíček. Protože byl to právě on, kdo v průběhu třetí RZ doplatil nejvíce na nepřízeň počasí a při klouzání na mokré dlažbě ztratil se svými soupeři kontakt. Co jej však zamrzelo ještě víc, že už dvě minuty po jeho jízdě byla trať opět suchá , jakoby ani nepršelo. Vlastik se prezentoval pěknou jízdou a jen sportovní smůla jej odsunula z boje o dvanáctou příčku.

   Střed pole byl velmi vyrovnaný , každou RZ se měnilo pořadí, minimální rozdíly znamenaly při jakémkoli zaváhání sestup o několik příček nebo naopak postup směrem nahoru. Z této rulety vyšel nakonec s 15-tým místem Ivoš Žlebek a naplnil tak svou předstartovní prognózu, že závod nebude vůbec jednoduchý a on se bude snažit dojet a neublížit autíčku. Před ním 14-tý David Šůstek zaváhal na první RZ a postupně dojížděl ztrátu. V cíli mu pak na lepší umístění chybělo 0,2s na svého týmového kolegu. Tím je Marek Šmíd . Marek začal po dlouhé pauze fantasticky. Vlítnul do závodu osmým časem a vše naznačovalo, že to bude právě on, kdo bude útočit na přední příčky v hodnocení RC Sprintrally. Ale překvapivě se v průběhu závodu stále zhoršoval a konečná 13-tá příčka určitě není tou, která se od něj očekávala.

  Ne každý den se daří. To ale neplatilo v případě 12-tého v cíli. Pavel Stehlík předvedl excelentní závěr a přeskočil několik soupeřů.  Byl jeden z těch, kteří dokázali zrychlovat i za měnících se podmínek na trati.

  Jedenáctý René Valerián si zaslouží pochvalu za takticky zvládnutý závod. I přes nemalé problémy s technikou dokázal udržet soupeře za zády a předvedl velmi povedený výkon. Určitě lze říct, že tentokrát předvedl svou pravou závodnickou tvář a využil získaných zkušeností.

  První desítku uzavírá Vladimír Karlík a doufejme, že svým výborným výkonem dává definitivně zapomenout na svůj rozpačitý výsledek z úvodního závodu. Vladimír, byl také „obšťastněn“ mokrou dlažbou a i když se s tím vyrovnal zkušeněji, přesto ztráta zamrzí. Zvyklý na drsné terénní podmínky z Intercupu jen prohlásil : „ to je prostě rally“

  Devátý a pro mne osobně největší překvapení závodu Robin Plucis by snad jako jediný mohl déšť přivítat, protože bylo potřeba umýt jeho hodně zaprášenou karoserii černého Subaru. Robin po celý závod předváděl vyrovnané výkony a plně si konečné umístění zaslouží.

  Osmý Míša Kopytko sice v závěru závodu zpomaloval, ale naštěstí si svou pozici udržel. Sžívá se s novým autíčkem a jak se později ukázalo, nebylo nastavení na závod právě nejlepší.

  Sedmý Antonín Hráček dokázal, že umí zajet i na rychlejších tratích a když v závěrečné RZ zajel druhý nejrychlejší čas, mohli si soupeři před ním oddechnout, že zabral až tak pozdě.

  Šestý Filip Červenka se netajil tím, že už se těší na  asfalt, protože klouzavé povrchy moc nemusí a spíš se trápil. I když na úvodní RZ zajel čtvrtý čas a to zase takové trápení nebylo.. Souboj o čtvrté až šesté místo byl hodně vyrovnaný a tak Filipa nepotěšilo, že na něj zbyla právě tato horší varianta umístění.

  Pátou příčku uhájil 3,1s před Filipem Pavel Kopytko, ale velkou radost neměl, protože moc nezvládnul poslední RZ a unikla mu šance bojovat o lepší umístění.

  V sérii kvalitních výsledků pokračuje Petr Sekula a jeho čtvrtá příčka v cíli je hodně dobrá.  Petr dokazuje, že je mu jedno, zda jezdí na parketách, dlažbě, v lese. Zda u jízdy stojí , chodí nebo běhá. Zkrátka mu to jde. V současné formě patří k favoritům jakéhokoli závodu.

  Třetí místo zkušeně získal Zdeněk Zikmund a s výjimkou poslední RZ mu patřilo třetí místo i v každé zkoušce. Do druhého závodu nenastupoval s cílem to napálit hned od začátku a možná je to škoda, protože právě tato taktika mu přinesla v minulém závodě umístění lepší.

  Druhý v cíli Jan Matyáš je tak trošku smolař, protože s výjimkou první RZ byl suverénem závodu. Ale nabranou ztrátu už nesmazal a tak se zapíše pouze do statistik jako nejlepší ve vyhraných RZ tohoto závodu.

  Stejně jako úvodní parketový závod , tak i na dlažbě dokázal vyhrát Vlastimil Handl. Vyhrál první RZ a pak jen odrážel útoky týmového kolegy Honzy. I když se rozdíl mezi nimi stále ztenčoval a ztenčoval, dokázal Vlastik první místo uhájit. I když poslední dvě RZ jel se sirkou držící drátek u beterek a tak hrozilo, že ztratí nejen místo první, ale propadl by se pořadím ještě dál.

  Druhý závod se povedl, ale když vzpomenu na vedra v tuto dobu před rokem….  Za tři týdny se sejdeme na Skalách a bude to první letošní asfalt.

   Pavel K.

 

 

NEJ druhého závodu :  - nejpočetnější startovní pole v historii CIKCAK cupu

                                            - největší problémy s technikou měl Robin Martinec        

                                            - největší štěstí měl Vlastik Handl, když mu nevypadla sirka držící drát u baterek

                                            - největší smůlu měl Vlastik Vašíček , když doplatil na vrtochy počasí

                                            - nejvíc RZ vyhrál Honza Matyáš, ale stejně mu to k prvnímu místu nepomohlo

                                            - nejefektnější průjezd dveřmi napřed předvedl Laďa Lebánek, což ocenili všichni přihlížející

                                            - nejkurióznější je, že na výkyvy počasí doplatily nejvíc jediné dvě Fabie WRC ve startovním poli.

                                            - nejvíc zmrzlý byl Vladimír Karlík, protože zvolil letní variantu oblečení