Jedenáctý závod      

                                                                                 Zlín, garáže - 09.10. 2011       

       1RZ      2RZ      3RZ      4RZ      5RZ       6RZ      7RZ  Celkem  Body
   1.  Kopytko  Michal    3:15,8 ( 1)   3:30,0 ( 1)   3:13,9 ( 1)   3:31,8 ( 1)   3:06,3 ( 1)   3:17,7 ( 1)   3:05,2 ( 1)   23:00,7     40
   2.  Kopytko  Pavel   3:18,9 ( 3)   3:37,7 ( 4)   3:27,8 ( 6)   3:42,0 ( 3)   3:14,6 ( 2)   3:30,9 ( 3)   3:17,6 ( 3)   24:09,5     35
   3.  Zikmund  Zdeněk   3:21,3 ( 4)   3:31,5 ( 2)   3:24,4 ( 4)   3:55,6 ( 5)   3:24,9 ( 4)   3:39,7 ( 4)   3:20,1 ( 4)   24:37,5     30
   4.  Sekula  Petr   3:41,9 ( 6)   3:37,0 ( 3)   3:21,9 ( 3)   3:41,6 ( 2)   3:22,7 ( 3)   3:45,3 ( 6)   3:31,2 ( 6)   25:01,6     25
   5.  Lysák  Tomáš   3:16,1 ( 2)   3:44,3 ( 5)   3:21,2 ( 2)   3:48,6 ( 4)   4:18,1 (13)   3:30,6 ( 2)   3:12,0 ( 2)   25:10,9     20
   6.  Kovařík  Tomáš   3:41,3 ( 5)   4:13,5 ( 6)   3:25,3 ( 5)   4:09,7 ( 6)   3:29,9 ( 5)   3:41,1 ( 5)   3:28,2 ( 5)   26:09,0     15
   7.  Kutal  Vítek   3:43,0 ( 7)   4:16,5 ( 7)   3:43,5 ( 7)   4:12,0 ( 7)   3:42,2 ( 6)   4:07,2 ( 8)   3:34,7 ( 7)   27:19,1     10
   8.  Zahradník  Michal   3:58,5 ( 8)   5:05,7 (12)   3:57,5 ( 8)   4:26,7 ( 9)   3:48,2 ( 7)   4:01,3 ( 7)   3:48,2 ( 9)   29:06,1      9
   9.  Kopecký  Filip   4:20,0 (10)   4:38,4 (10)   4:15,9 (11)   4:32,4 (10)   3:52,1 ( 8)   4:27,1 ( 9)   3:54,8 (10)   30:00,7      8
 10.  Šíma  Petr   4:00,4 ( 9)   4:22,8 ( 9)   3:58,7 ( 9)   4:24,4 ( 8)   3:55,8 ( 9)   5:58,4 (16)   4:24,5 (12)   31:05,0      7
 11.  Fajgar  Pavel   4:16,4 (13)   4:17,6 ( 8)   4:05,9 (10)   6:31,9 (16)   3:57,7 (10)   4:27,3 (10)   3:36,9 ( 8)   31:13,7      6
 12.  Zelinka  Petr   4:14,5 (12)   4:49,7 (11)   4:27,6 (13)   4:54,1 (12)   4:16,3 (12)   4:45,6 (11)   5:02,6 (15)   32:30,4      5
 13.  Petřkovský  Jiří   4:20,0 (10)   7:02,4 (16)   4:21,5 (12)   4:50,0 (11)   4:14,3 (11)   4:47,7 (12)   4:10,3 (11)   33:46,2      4
 14.  Kupský  Jan   4:44,7 (14)   5:13,1 (13)   4:56,6 (14)   5:17,0 (13)   4:43,3 (14)   4:59,1 (13)   4:51,2 (13)   34:45,0      3
 15. Zahradník Michal ml.   5:04,5 (15)   6:36,4 (14)   5:52,0 (16)   6:26,9 (15)   4:43,4 (15)   5:53,4 (15)   4:57,6 (14)   39:34,2      2
 16.  Petřkovský  Filip   5:48,0 (16)   6:57,4 (15)   5:47,0 (15)   5:59,4 (14)   5:28,0 (16)   5:52,3 (14)   5:02,6 (15)   40:54,7      1

  Komentář :

 Poslední letošní závod již nenabídnul letní počasí, ale přišel pravý podzim...  I když dešťové přeháňky střídavě se sluníčkem by se lépe daly nazvat "aprílovým počasím"  Na poslední chvíli ( při stavění tratě na Skalách ) tak padlo rychlé rozhodnutí se přemístit do Zlínských garáží. Naštěstí nám majitel vyšel vstříc a tak nic nebránilo uskutečnit závěr sezony hezky v suchu pod střechou. Tamní beton má úplně jiné vlastnosti, než povrchy v jiných lokalitách a i když výborně drží, tak v některých místech, kde je prach naopak hodně klouže. Na startu se sešlo 16 závodníků, z toho dva u nás startovali premiérově. Vítěz našeho šampionátu byl předem znám a v boji o druhé místo by musel Zdeněk Zikmund porazit o 20 bodů Petra Sekulu, což je pouze teoretická možnost,,, ale prakticky by musel Petr závod nedokončit. V juniorech je také o všech pohárech rozhodnuto a tak poslední závod mohli všichni brát v pohodě a jen si bez nervů zajezdit... Složení startovního pole slibovalo vyrovnané souboje, ale vše bylo nakonec díky technickým problémům některých jezdců úplně jinak.

Po smolné sezoně, když ve většině závodů řešil technické problémy tentokrát zajel Michal Kopytko závod bez problémů a neuvěřitelným způsobem vymazal zbytek jezdeckého pole. Vyhrál všech sedm RZ a druhému v pořadí nadělil více než minutu. Tím druhým byl Pavel Kopytko, kterému občas vynechalo autíčko (ztráta signálu) a nejkurióznější situace nastala, když po jednom výpadku autíčko jelo rovně na fotobuňku, naštěstí o kousíček ke střetu nedošlo. Třetí v cíli byl Zdeněk Zikmund, kterému odešel zadní řemínek a většinu závodu absolvoval s vypůjčeným vozem od Tomáše Kovaříka. Zdeňa je znám precizním nastavováním a tak nedokázal s vypůjčeným modelem zajet optimálně, což se projevilo i na časech. Na druhého Pavla ztratil téměř půl minuty, ale i za zády měl výraznou časovou propast. Čtvrtý Petr Sekula jel jen pro radost a navíc se mu příliš nedařilo, což mělo za následek více než dvouminutovou ztrátu na vítěze... S velkými problémy se potýkal celkový vítěz šampionátu Tomáš Lysák. Několikrát musel zastavit na trati a opravovat autíčko. Nabral hodně velkou ztrátu a tak pátá příčka byla maximem, co mohl z posledního závodu vytěžit..  Škoda, že další z elitních jezdců Pavel Stehlík nosí momentálně na ruce sádru, mohl se jinak i on zapojit o souboj na předních pozicích. Byl se v garážích jen podívat a povzbudit své soupeře. Rodinný team Radko Černohouse se posledního závodu rovněž neúčastnil, stejně jako před sezonou favorizovaný tým Hufnágl motorsport, tvořený Mirou Zikmundem a Vlastimilem Handlem. Otevírala se tak cesta ke kvalitnímu výsledku pro ostatní závodníky. To, že za špičkou už je schopen jezdit dokázal Tomáš Kovařík a i když na vítěze ztratil výrazné 3 minuty, tak na sedmého v pořadí měl náskok více než minutu. Tím sedmým je Vítek Kutal a bude zajímavé sledovat oba závodníky v dalších sezonách. Určitě mají předpoklady dotáhnout se na špičku startovního pole. Vítkovi asi vyhořel motor, tedy soudě podle zápachu ze spáleniny a tak poslední RZ absolvoval s půjčeným modelem, kuriózně ve svém nejlepším čase.. Osmý skončil po pěkném výkonu Michal Zahradník a tuto pozici dokázal vybojovat i přes problémy s baterkou ve druhé RZ.  Michal ztratil na sedmého Vítka téměř dvě minuty a Filip Kopecký na devátém  místě pak o necelou další minutu víc. Filip předváděl lepší jízdu minule na asfaltu, ale nutno uznat, že premiéru v garážích zvládnul s přehledem a pomalu zlepšoval časy. Desátý Petr Šíma nedokončil jednu RZ, protože mu jak říká "upadlo" rameno. Tedy ne jeho rameno, ale na autíčku... Dokončil pak s náhradním vozem a po Zdeňovi s Vítem se tak stal třetím, komu jeho autíčko nevydrželo až do cíle. A to ještě nebyl konečný výčet poruch... Tím, kdo autíčko výše zmíněným jezdcům zapůjčil byl v cíli jedenáctý Pavel Fajgar, který sám ale jednu RZ po problémech s vozem nedokončil. Na vině tentokrát byly uhlíky. Celkem v pohodě závod odjezdil Petr Zelinka a na výsledném dvanáctém místě nic nezměnila ani vybitá vysílačka a tím pádem nedokončená závěrečná RZ. Třináctý Jiří Petřkovský jel bezpochyby svůj nejlepší závod. Škoda, že musel ze druhé RZ odstoupit s problémy v řízení. Přesto zanechal dobrý dojem a dosahované časy jsou nadějnou vyhlídkou do příští sezony. Dostáváme se k nováčkům ve startovním poli. Honza Kupský je velmi dravý jezdec, rád by klouzal smykem do každé zatáčky a svůj překoňovaný motor hnal po trati i mimo ni... Stovky drobných i větších chyb jej stály spoustu času, ale pokud by Honza autíčko ukočíroval, mohl by být dost rychlý. Chce to praxi, bojového ducha v sobě má.. Dalším z těch, kteří okusili premiérový start na našich závodech byl Michal Zahradník mladší a rovněž pro něj to nebylo jednoduché. Přesto předvedl několik hezkých okamžiků a snad jej potěšil i fakt, že nedorazil do cíle jako poslední. Tím, kdo uzavřel výsledkovou listinu byl Filip Petřkovský. U něj je nevyzpytatelné, jak zajede, protože je schopen svůj čas zlepšit nebo zhoršit až o celé minuty. Vzhledem k tomu, že letos zažívá svůj premiérový ročník, tak je dobře, že čerpá důležité zkušenosti.

Závod se naštěstí v garážích vyhnul četným dešťovým přeháňkám a snad si všichni dobře zajezdili. Jednalo se o nejdelší letošní závod a taky rozestupy v cíli byly výrazné. Děkuji všem za pomoc při organizování, při zapisování výsledků, stavbě i úklidu tratí. Týden jsem ležel s horečkami a v podstatě z postele jsem jel na závody, čili pomoc byla pro mne tentokrát neocenitelná... Ukončení sezony proběhne asi v listopadu, včas budu všechny informovat.

Hezké dny všem přeje Pavel K.