Desátý závod      

                                                                                Louky - VEST  - 11.10.2020 

Pořadí Jméno čas celkem delta 1RZ 2RZ 3RZ 4RZ 5RZ 6RZ 7RZ BODY
1 Zikmund Miroslav 16:22,5 ########### 02:29,7 1 02:09,1 1 02:21,4 5 02:31,0 2 02:08,6 3 02:15,6 5 02:27,1 4 40+2
2 Novotný Petr 16:25,6 00:03,1 02:32,9 5 02:10,4 2 02:22,1 7 02:28,8 1 02:07,8 2 02:17,3 6 02:26,3 3 35+3
3 Kopytko Michal 16:26,6 00:01,0 02:32,1 4 02:11,0 3 02:21,9 6 02:31,4 3 02:07,7 1 02:15,3 3 02:27,2 5 30+1
4 Handl Vlastimil 16:29,5 00:02,9 02:35,6 6 02:14,8 6 02:18,9 1 02:32,6 4 02:10,0 4 02:09,7 1 02:27,9 6 25
5 Zikmund Zdeněk 16:43,9 00:14,4 02:30,9 3 02:14,9 7 02:35,1 14 02:33,1 5 02:10,3 5 02:15,5 4 02:24,1 1 20+5
6 Kopytko Pavel 16:56,5 00:12,6 02:29,7 1 02:12,2 4 02:31,5 12 02:33,8 7 02:12,7 6 02:28,7 12 02:27,9 6 15
7 Ticháček Aleš 17:10,8 00:14,3 02:41,0 7 02:19,1 9 02:23,3 8 02:33,2 6 02:16,7 8 02:20,5 9 02:37,0 8 14
8 Handl Sebastian 17:31,3 00:20,5 02:43,2 8 02:14,2 5 02:31,4 11 02:42,2 8 02:19,4 9 02:23,0 10 02:37,9 9 13
9 Matyáš Jan 17:45,5 00:14,2 03:16,7 20 02:18,1 8 02:20,6 4 02:46,7 11 02:14,7 7 02:24,1 11 02:24,6 2 12+4
10 Fajgar Pavel 17:50,6 00:05,1 02:48,9 12 02:19,8 10 02:20,4 3 02:49,4 14 02:21,0 10 02:20,4 8 02:50,7 13 11
11 Vávra Richard 18:07,7 00:17,1 02:45,7 9 02:31,2 15 02:20,3 2 02:46,8 12 02:25,3 13 02:18,5 7 02:59,9 18 10
12 Handl Maxmilian 18:13,5 00:05,8 02:48,3 10 02:21,0 11 02:33,9 13 02:45,7 10 02:25,1 12 02:34,0 13 02:45,5 12 9
13 Kalík Ondra 18:26,6 00:13,1 02:52,2 13 02:31,0 14 02:23,7 9 02:47,1 13 02:29,2 15 02:39,2 16 02:44,2 11 8
14 Matyáš Danny 19:00,3 00:33,7 02:48,7 11 02:25,2 12 02:46,4 16 02:57,2 17 02:22,9 11 02:41,4 17 02:58,5 17 7
15 Handl Eduard 19:11,7 00:11,4 03:04,8 18 02:37,0 16 02:41,2 15 02:54,4 16 02:36,1 18 02:35,8 15 02:42,4 10 6
16 Vávra Jiří 19:35,9 00:24,2 02:52,5 14 02:25,6 13 02:24,8 10 02:43,2 9 04:02,5 22 02:15,0 2 02:52,3 15 5
17 Handl Dominik 19:37,1 00:01,2 03:01,7 17 02:42,3 18 02:50,0 17 02:53,1 15 02:28,0 14 02:34,9 14 03:07,1 19 4
18 Gromus Tomáš 19:45,9 00:08,8 03:00,1 16 02:40,3 17 02:53,2 19 03:01,7 19 02:32,9 16 02:46,5 18 02:51,2 14 3
19 Kalík Matěj 20:25,9 00:40,0 03:05,3 19 02:46,8 20 02:50,7 18 02:58,9 18 02:35,7 17 02:49,1 19 03:19,4 21 2
                                     
20 Matyášová Michaela 20:48,7 00:22,8 02:59,2 15 02:44,8 19 03:12,1 21 03:06,5 20 02:47,4 19 03:02,6 21 02:56,1 16 1,3
21 Ticháček Erik 21:35,5 00:46,8 03:18,5 21 02:51,1 21 03:00,6 20 03:18,5 21 02:56,8 20 02:52,3 20 03:17,7 20 1,2
22 Matyáš Honzík 33:02,1 11:26,6 05:11,8 23 04:01,3 22 05:11,8 22 04:35,7 23 03:57,5 21 04:49,0 22 05:15,0 22 1,1
23 Venhuda Matouš 37:05,4 04:03,3 04:37,2 22 06:24,3 23 06:40,2 23 04:22,5 22 04:02,5 22 04:49,0 22 06:09,7 23 1

Komentář :

Letošní poslední závod nebyl v žádném případě běžný a obyčejný.

- závod se uskutečnil zřejmě poslední den v letošním roce, kdy šly pořádat hromadné akce

- lokalita, kterou jsme vybrali, měla na našich závodech premiéru

- o celkovém pořadí v sezoně a výsledky několika kategorií rozhodla až úplně poslední RZ

- některé statistické údaje ze závodu se vymkly tomu, co jsme v naší 15leté historii zažili.

Vzhledem k situaci okolo viru, který poletuje celým světem, nebylo až do poslední chvíle jisté, zda se poslední závod uskuteční. To se ale nakonec, zřejmě v posledním možném termínu podařilo. Odstartovali jsme premiérově v Loukách, v areálu společnosti VEST. Dvě tratě tvořil asfalt s dobrou přilnavostí a třetí trať se jela na zaprášeném betonu v přilehlé hale. Právě výrazná rozdílnost tratí způsobila velké změny a překvapení napříč celým startovním polem.

Úvodní RZna asfaltu vyhráli stejným časem Miroslav Zikmund a Pavel Kopytko. Pro Pavla to byla letošní první vyhraná RZ, pro Miru druhá. Oba se tedy pohybovali na svém současném maximu. Třetí byl Zdeněk Zikmund a čtvrtý Michal Kopytko. Největší pozornost si ale zasloužil souboj o titul mezi Petrem Novotným a Vlastou Handlem. Petr byl na úvod nezvykle až pátý a Vlastik šestý. Fantasticky zajel sedmý Aleš Ticháček, když dokázal zdolat Sebastiana Handla. Devátý Ríša Vávra již nepřekvapuje svou rychlostí. Tak nějak je po výkonech z minulých závodů v elitní desítce očekáván.Tuto desítku uzavřel Maxmilián Handl bojující o elitní desítku i v celkovém pořadí šampionátu. Jeho hlavní soupeři Pavel Fajgar (12) a Eda Handl (18), nezačali právě nejlépe. Dobrý úvod měl naopak jedenáctý Danny Matyáš a stal se nejrychlejším ve svém rodinném klanu. Jindy nejrychlejší člen rodiny Honza Matyáš měl technickou poruchu a po opakovaném startu a přidělené penalizaci mu patřilo až dvacáté místo. Jedním z nejspokojenějších po úvodní RZ byl 16-tý Tomáš Gromus. Když procházel výsledkovou listinu, nechápal, jací soupeři za ním figurují.

2RZ se jela rovněž na asfaltu a víceméně potvrzovala to, co jsme mohli vidět v úvodu. Mira Zikmund vyhrává i tuto RZ a osamostatnil se ve vedení. Pavel Kopytko sice zajel čtvrtý čas, ale stačí to na průběžnou druhou příčku. Třetím časem se dostává na třetí příčku Michal Kopytko. Druhý na této RZ Petr Novotný se posouvá na čtvrtou příčku, následován Zdeňkem Zikmundem a Vlastou Handlem. Vlastik byl opět šestý a to bylo pro případný zisk titulu fakt málo.. Sebastian Handl zajíždí skvělý pátý čas a posunul se na sedmé místo. Tím pádem je Aleš až osmý. Ríša Vávra 15-tým časem vypadává z elitní desítky. Tam se naopak posunul za Maxe Pavel Fajgar. Vzhledem k tomu, že Eda opět ztratil, je jasné, že o celkové desáté místo v šampionátu se poperou Max a Pavel.

3RZ na zaprášeném betonu, mezi paletami a nepřehledná z jednoho místa, nadělala ve startovním poli velkou rošádu.  Pavel Kopytko a Zdeněk Zikmund zajeli tak zoufalé časy, že ztratili definitivně možnost bojovat o přední příčky. Pavel, který doloval autíčko zpod palety si postesknul, že měl po několika letech nejlépe rozjetý závod. Zdeněk se snažil řídit z jednoho místa a díky tomu ztratil přehled, kde se jeho autíčko nachází. Sice je to borec, ale za roh nevidí… Následně situaci jadrně okomentoval a nějakou dobu s ním nebyla řeč. Naopak tato RZ znamenala „vstaní z mrtvých“ pro Vlastu Handla. Suverénně zde zvítězil a najednou byl v boji o absolutní vítězství. Jeho hlavní soupeři totiž ztratili a umístili se : Mira Zikmund (5), Michal Kopytko (6) a Petr Novotný dokonce až 7. Z elitní skupiny zůstalo nevyřčeno jen jedno jméno a to je ztrátu stahující Jan Matyáš. Ten se umístil až čtvrtý. Naprosto fantasticky tady zajeli a poprvé v historii se dostali do statistik druhý Ríša Vávra a třetí Pavel Fajgar.

4RZ vrátila závodníky i jejich stroje obalené prachem opět na asfalt. Částečný debakl z betonu zdravě nakopnul Petra Novotného a tuto RZ suverénně ovládnul. Za ním Mira Zikmund upevnil vedoucí příčku a Michal Kopytko se držel také třetím časem na bedně. Vlastik překvapivě této trojici nestíhal a přemýšlel, kde je chyba. Aleš Ticháček zajel svou nejlepší jízdu a na rychlé trati dokázal být šestý. Poprvé ukázal své kvality také do té doby výsledkově téměř neviditelný Jirka Vávra a devátým časem začal míchat pořadím ve středu výsledkové listiny. Pavel Fajgar na Maxe trochu ztratil, ale po minulé RZ měl docela komfortní rezervu.

5RZ opět na asfaltu vyhrál Michal Kopytko před Petrem a Mirou. Vlastik opět této trojici nestíhal a zajel až čtvrtý čas. Vypadalo to, že se závod v této fázi stabilizoval a všichni čekali, co přinese další RZ na betonu. Dobře Rozjetý Jirka Vávra ale odstoupil pro poruchu a tak opět výsledkově zapadl do propadliště dějin. Poslední závodník na trati Matouš Venhuda zboural časomíru a tak i on dostal přidělený čas. Matouš si zkoušel premiérově autíčko na závodech a docela se mu to líbilo. Necháme se překvapit, zda jej uvidíme i v následující sezoně.

6RZ na betonu byla živou vodou opět pro Vlastika, který se díky vítězství posunul na dostřel prvního místa i celkově. Michal zajel třetí, Mira 5 a Petr opět až 6. Jirka Vávra svým druhým časem na RZ překvapil možná i sám sebe a stal se dalším, kdo se nesmazatelně a překvapivě zapisuje do historie statistik. Zajímavá situace byla před poslední RZ. Čtyři závodníci měli šanci vyhrát. Rychlé propočty naznačovaly, že při různých kombinacích může získat titul Petr, nebo naopak Vlastik. Dále se nabízela kombinace, kdy se rozhodovalo o titulu mezi seniory mezi Vlastikem a Petrem. Další spekulace nabízela možnosti na titul v týmech pro Hufnágl Motorsport, nebo RCRally Zlín. To by ale museli oba závodníci RC Rally Zlín obsadit první dvě místa a závodníci Hufnágl Motorsport „úplně vyhořet“ . Tímto se omlouvám za komentář po minulém závodě, že v kategorii týmů je již rozhodnuto. Nedalo se tušit, že může nastat kombinace vymykající se všemu normálnímu..  Aby toho nebylo málo, tak se rozhodovalo o celkovém šestém místě v šampionátu mezi Pavlem a Mirou, popř. ještě teoreticky o třetím místě mezi seniory mezi Honzou a Zdeňkem. A samozřejmě i desátá příčka mezi Maxem a Pavlem Fajgarem byla ve hře. Ještě nikdy v historii našeho šampionátu se na poslední RZ nerozhodovalo o tolika titulech, popř. dalších důležitých umístěních.

7RZ přinesla neskutečnou podívanou a drama. Každý mohl něco získat, nebo ztratit, přesto do toho všichni šli naplno. Někdo si ubral výkon, aby měl autíčko klidnější, jiní zase výrazně výkon přidali, aby více riskovali ve snaze urvat co největší počet bodů. Petr Novotný zajel bez chyby, jak jsme u něj na závěrečné RZ zvyklí. Vlastika porazil a tím pádem měl titul jistý. A nejen titul celkový, ale i velkou šanci na titul v seniorech, pokud se někdo další ze seniorů dostane mezi něj a Vlastika.Michal Kopytko startující jako třetí, dokončil závod až 1,0s za Petrem. Tím se zvedla naděje pro RC Rally Zlín na titul v týmech. Honza Matyáš se chtěl alespoň na konec dne předvést v lepším světle a zajíždí prozatím nejrychlejší čas. Ne ovšem nadlouho. Zdeněk Zikmund na poslední RZ totiž letěl jako „od ohně“ a dokázal zajet ještě rychleji. V konečném pořadí skončil sice až pátý, ale i tak potěší ukončení sezony s nejrychlejším časem. Ten následně již nepřekonal ani Pavel Kopytko (se studenými pneumatikami nechtěně vykroužil před fotobuňkou pěkné hodiny) ani Mira Zikmund (jednou šel přes střechu). Mirovi ale nakonec čtvrtý čas stačil na vítězství v závodě. A že vyhrát není vůbec jednoduché, svědčí i to, že jeho poslední vítězství se datuje do roku 2016 a předtím naposledy zvítězil v roce 2010. Letos ale jeho vítězství znamenalo zisk titulu pro jejich tým. Zároveň nepřímo rozhodnul o tom, že titul v seniorech vyhrál Vlastimil Handl před Petrem Novotným, což dává Vlastovi alespoň malou náplast na neobhájený titul v celkovém pořadí. Radost měl nakonec i Pavel Kopytko, když o jeden jediný bod udržel Miru za zády a udržel celkové šesté místo v šampionátu. Stejnou radost mohl mít i Pavel Fajgar, který si doslova vydřel desátou příčku v šampionátu před jedenáctým Maxem Handlem. Velmi pěknou jízdou se prezentoval Dominik Handl, ale technické problémy zabránily, aby se to projevilo i na časomíře. Podstatné však je, že  DH-car team zjistil, že mohou být dost rychlí a příští rok budou snad oba (Eda i Dominik) útočit na elitní desítku. Závěrečná RZ byla peklem pro Ríšu Vávru, který si nechal na autíčku nevhodné pneu. To je tak, když si někdo běhá s kamarády všude okolo, ale nestihne si připravit autíčko… Asi dvacetkrát se přetočil přes střechu, navíc mu vypadla baterka a musel ji opravovat. Myslím, že to byla dobrá lekce a snad ponaučení pro tohoto výborného závodníka  a jednoho z největších talentů,  co můžeme vidět na našich tratích.

Že dokázalo během jednoho závodu hned šest závodníků vyhrát RZ je výjimečné. Ale situace, že mezi nejrychlejší tři se dostalo hned deset závodníků, tady ještě nikdy v historii nebyla. Myslím, že nejvíce se do TOP3 prosadilo v jednom závodě jen sedm lidí. Současných deset je rekord, který nebude možná nikdy překonán. Važme si toho, že jsme u toho mohli být a gratuluji všem, kteří v TOP3  byli.

Letošní sezona byla jiná, než kdy dříve. I navzdory záhadnému viru z Číny se nám ale nakonec podařilo odjet alespoň mírně zkrácenou verzi a snad jsme si všichni dobře zazávodili. Děkuji všem, kteří se podíleli na organizaci a průběhu závodů. Děkuji všem, kteří pomáhali stavět, či uklízet tratě. A samozřejmě všem, kteří slušným chováním zajistili, abychom mohli využívat i nadále lokality, kde závodíme. A i když to tady nečtou, tak posílám dík všem, kteří nám umožňují na svých pozemcích a areálech závodit.

Ukončení sezony letos asi v obvyklém formátu neproběhne. Možná na jaře, až bude pěkné počasí, uděláme někde volný závod a sezonu 2020 vyhodnotíme. Do té doby se všichni mějte pěkně, buďte v pohodě a hlavně zdraví.

Pěkné dny přeje Pavel