Desátý závod      

                                                       OTROKOVICE - Dráha RC Zlín - 02.09. 2018  

  STARTUJÍCÍ   RZ1   RZ2   RZ3   RZ4   RZ5   RZ6   RZ7   CELKEM BODY
1 Černohous Radko j. J 02:15,6 1 02:15,7 7 02:28,9 1 02:08,7 1 02:30,0 2 02:27,4 1 02:06,1 1 16:12,4 40+5
2 Handl Vlastimil S 02:16,5 2 02:11,3 3 02:29,6 2 02:12,4 2 02:31,0 3 02:33,1 4 02:13,4 3 16:27,3 35+3
3 Matyáš Jan S 02:23,1 3 02:04,6 1 02:30,5 3 02:26,9 8 02:27,5 1 02:31,8 2 02:12,4 2 16:36,8 30+4
4 Kopytko Michal   02:28,0 6 02:15,0 6 02:33,3 4 02:15,0 3 02:32,5 4 02:32,3 3 02:14,3 4 16:50,4 25+2
5 Zikmund Zdeněk S 02:24,8 4 02:10,8 2 02:45,5 5 02:19,1 4 02:35,6 5 02:35,7 5 02:21,0 6 17:12,5 20
6 Kopytko Pavel S 02:29,7 7 02:13,2 4 02:48,6 7 02:23,6 7 02:43,1 7 02:38,3 6 02:23,6 8 17:40,1 15
7 Černohous Jan J 02:27,2 5 02:20,6 8 02:46,0 6 02:22,5 6 02:49,7 8 02:54,3 11 02:16,6 5 17:56,9 14+1
8 Štriho Michal jun. J 02:35,5 10 02:14,5 5 03:07,8 14 02:20,6 5 02:42,7 6 02:39,7 7 02:21,9 7 18:02,7 13
9 Černohous Radko S 02:34,2 8 02:25,3 10 03:02,8 10 02:39,7 10 03:08,9 15 02:50,7 9 02:41,3 14 19:22,9 12
10 Ticháček Aleš   02:59,7 15 02:32,8 14 02:57,9 8 02:41,6 11 03:01,1 11 02:48,1 8 02:38,2 13 19:39,4 11
11 Štriho Michal st. S 02:54,1 13 02:28,6 13 03:05,3 12 02:44,2 14 03:02,0 12 03:04,1 15 02:45,2 15 20:03,5 10
12 Handl Maxmilian MJ 03:10,9 18 02:25,3 10 03:05,0 11 02:53,0 17 02:52,8 9 03:00,5 13 02:37,4 10 20:04,9 9
13 Sekula Petr S 02:56,3 14 02:38,1 16 03:12,0 15 02:43,8 13 03:07,4 13 03:03,0 14 02:37,9 11 20:18,5 8
14 Matyášová Dominika J 03:05,1 17 02:40,4 18 03:05,9 13 02:47,5 15 03:16,3 16 02:55,0 12 02:38,1 12 20:28,3 7
15 Handl Sebastian MJ 02:34,2 8 02:20,6 8 02:58,1 9 02:33,9 9 04:55,0 21 02:51,1 10 02:36,8 9 20:49,7 6
16 Handl Eduard S 02:54,0 12 02:36,7 15 03:14,6 16 02:52,9 16 03:07,6 14 03:21,3 17 02:56,7 17 21:03,8 5
17 Černín Petr   02:47,5 11 02:26,5 12 03:16,3 17 02:42,3 12 02:54,2 10 04:54,8 21 02:48,9 16 21:50,5 4
18 Handl Dominik MJ 03:02,2 16 02:39,4 17 03:28,7 18 02:59,8 18 03:22,3 17 03:21,6 18 03:04,2 18 21:58,2 3
19 Kovařík Martin S 03:30,1 19 02:48,8 19 03:38,1 19 03:16,9 19 03:51,3 19 03:41,2 19 03:13,5 21 23:59,9 2
20 Matyášová Michaela MJ 03:30,7 20 03:04,0 20 03:50,6 20 03:32,5 21 03:37,3 18 03:17,1 16 03:07,9 19 24:00,1 1,3
21 Handlová Daniela J 03:40,2 21 03:04,6 21 04:04,9 21 03:28,1 20 03:57,0 20 03:51,3 20 03:09,3 20 25:15,4 1,2
22 Ticháček Erik MJ 05:07,7 22 04:14,6 22 04:38,0 22 05:46,2 22 05:00,4 22 05:38,6 22 05:19,3 23 35:44,8 1,1
23 Černín Petr jun. MJ 05:45,5 23 05:05,0 23 05:41,7 23 05:51,0 23 05:39,2 23 05:41,4 23 05:05,0 22 38:48,8 1

      Komentář : Desátý závod byl naplánován v Otrokovicích u Sokolovny, kde se nachází okruhová závodní dráha RC Zlín. Předpovědi počasí nebyly vůbec optimistické, přesto jsme zariskovali a věnovali nemalé úsilí stavbě tratí. Ještě hodinu před startem byla plocha mokrá po nočním dešti, ale Sluníčko postupně trať vysušovalo. Na startu se sešlo celkem 23 soutěžících, někteří další asi účast vzdali při pohledu na intenzivní noční déšť.

Úvod závodu byl poznamenán hodně uklouzanou tratí, bylo k vidění velké množství chyb a přetočení. Prudkým přidáním plynu se i na některých rovinkách autíčko dostávalo do "hodin". Jak je již několik posledních závodů zvykem, tak se úvod hodně nepovedl Michalu Kopytkovi. Když ve velmi špatných výkonech pokračoval, byla po třetí RZ objevena příčina - zadřené ložisko v levém předním kole. Ani po opravě se ale Michal do tempa nedostal a až čtvrté místo v cíli je jeho nejhorším letošním výsledkem. Letos poprvé nevyhrál ani jednu RZ, což se mu ve všech předchozích závodech povedlo.

Největším favoritem pro Otrokovický závod byl loňský vítěz Radko Černohous junior. Na okruzích při závodech RC Zlín tady řádí a vše vyhrává. Předstartovní prognózy nezklamal a suverénně zvítězil. Svým soupeřům dal šanci pouze na 2RZ, kde několikrát na uklouzané trati chyboval. Jeho jízda byla zážitkem pro oko diváka, když dokázal při obrovské rychlosti zajíždět nejen čistou stopu, ale klouzavé úseky zvládal řízeným smykem. Díky vývoji v juniorské kategorii se Radko posunul do čela a kráčí za obhajobou titulu.

S novou karoserií Subaru Impreza WRC, (kterou představil již minulý závod), dostal Vlasta Handl křídla a jezdí neskutečně rychle. Ale i on se musel sklonit před králem okruhů Radkem juniorem a vybojoval až druhé místo. Vlastik je na závěr sezony v situaci, že může kromě Michala jako jediný ještě získat titul, ale na druhou stranu se může propadnout až na třetí místo za Radka juniora.

Zcela unikátním jevem na našich závodech je vystoupení Honzy Matyáše. S podvozkem Sakura za pár korun, elektronickou výbavou za dalších pár korun dokáže konkurovat všem. Dvě RZ dokonce vyhrál a na závěrečné extra rychlé RZ zajel druhý čas (za Radkem jun.). V cíli obsadil Honza třetí místo, Nad jeho dravou jízdou zaplesá srdce nejednoho milovníka adrenalinu.

Ač rovněž zvyklý na povrch okruhů, tak na zcela jiném typu tratí nedokázal najít Zdeněk Zikmund potřebnou rychlost. Na nejrychlejší trojici nestačil a po opravě autíčka se před něj dostal i Michal K.. Na Zdeňu tak zbylo v cíli páté místo. Perličkou je jeho poslední RZ, když ji celou řídil z tribuny. Riziko ztráty při vybourání je ale natolik vysoké, že mu to k výjimečnému času nepomohlo.

Poměrně marnou jízdu předváděl celý den Pavel Kopytko. Jeho horší orientace při více čárách na zemi je známá, čili se většinou jen snažil najít trať, kudy má jet a šesté místo v cíli bylo nejlepším možným výsledkem. Štěstím pro Pavla byly chyby mladých závodníků za ním, neboť sportovně musel uznat, že na ně v některých fázích závodu prostě neměl.

Totální pecka je vystoupení Honzy Černohouse. Jeho životní výsledek v podobě sedmého místa se rodil hned na úvodní RZ, kde zajel pátý čas. Následně se ale ukázala jeho dravá závodní povaha a na technických, uklouzaných tratích nasbíral řadu zbytečných chyb. Na závěrečné POWERSTAGE korunoval svůj skvělý den a poprvé v životě se nesmazatelně zapsal do statistik. Mimořádný bod za páté místo v této RZ je pro Honzu prvním zápisem mezi elitu a můžeme se těšit, co předvede v budoucnu. Samozřejmě, že podstatné bylo i druhé místo v juniorech, neboť díky tomu se Honza dostal na průběžné třetí místo v hodnocení této kategorie.

Velmi povedené vystoupení má za sebou také Michal Štriho junior. Dvakrát se dostal mezi pět nejrychlejších a osmé místo v cíli jej určitě potěšilo. Co však nepotěšilo je velké množství "nevynucených" chyb, díky nimž si Michal odstřelil možnost na ještě lepší umístění. Zbytečné zřejmě bylo i minutí kuželů na trati 3RZ. V juniorské kategorii zažil letos poprvé porážku od někoho jiného, než Radka jun, a v průběžném hodnocení se propadnul na druhou příčku.

Sportovní manažer týmu RCF Radko Černohous, který je zároveň sponzorem i poradcem tohoto týmu, postupně ustupuje před uměním svých svěřenců. Tentokrát jej výkony Radka juniora i Honzy zastínily, ale deváté místo v cíli je skvělá vizitka tohoto zkušeného závodníka. A mít mezi devíti nejrychlejšími všechny tři závodníky je pro RCF velmi dobrá vizitka. Mimochodem není náhoda, že se v celkovém hodnocení týmů posunuli již na třetí místo.

Mezi nejrychlejší patří poslední dobou Aleš Ticháček a byl to právě on, kdo uzavřel první desítku v cíli. Vzhledem k tomu, že místní lokalita je asi nejvzdálenější Alešovu stylu jízdy, tak se umístil dost dobře. Do závodu vstupoval až 15-tým časem, později zrychloval a zrychloval. Přesto si neodpustil velké množství hodně zbytečných chyb, což na druhou stranu ukazuje, jaký potenciál tento závodník má do budoucna.

Druhou desítku výsledkové listiny otevírá Michal Štriho st., jehož určitě těší, že o 1,4s porazil dvanáctého Maxe Handla.

Letos poprvé mezi nás zavítal Petr Sekula, snažící se ukočírovat BMW M3 se zadním náhonem. V úvodu závodu Petrovi chyběl výkon, později na uklouzaných místech musel krotit zadokolku a na soupeře výrazně ztrácel. Třináctá příčka je asi historicky jedno z nejhorších umístění Petra na našich závodech. Ale s danou technikou to asi lépe nešlo.

Až 9,8s za Petrovým BMW byla nejrychlejší dáma, Dominika Matyášová. Její čtrnácté místo je zhruba standard, který poslední dobou zajíždí. Přesto získala velmi cenný skalp jednoho z nejrychlejších závodníků juniorské kategorie.

Pokud vám ve výčtu předchozích jmen někdo chyběl, tak se nemýlíte. Sebastian Handl jezdil tento závod stabilně mezi osmi nejrychlejšími. Ale jen do chvíle, kdy na 5RZ trefil časomíru a díky přidělenému času se propadnul do hlouby startovního pole. Následně při stíhací jízdě sice několik závodníků přeskočil, ale až patnácté místo v cíli jej rozhodně nepotěšilo. Mnohem větší zklamaní pro Seba přinesl fakt, že Honza Černohous jeho chybu využil a vytlačil jej z "bedny" juniorské kategorie. Bude to mezi nimi v následujících dvou závodech, ještě velký souboj o pódium.

Eda Handl si poprvé vyzkoušel hodně rychlou trať a vůbec není spokojen se svým autíčkem a odezvou na vysílačku. Po závodě si vyzkoušel jinou techniku a rozdíl byl výrazný. Dnes jej mohl potěšit alespoň fakt, že nechal za sebou "úhlavního soupeře" Petra.

Petr Černín s Edou tentokrát prohrál, i když jej v pěti zkouškách porazil. Výsledný čas je ale dán součtem všech RZ a tady se to Petrovi vůbec nepovedlo. Na 6RZ trefil časomíru, což znamenalo přidělený čas a konec nadějím na lepší umístění. Přes nepříznivý výsledek je Petrův projev příslibem do budoucna, že bude mezi námi další rychlý závodník.

Dominik Handl nenašel na rychlé tratě recept a nedokázal využít potenciál svého vozu. Z toho si ale nemusí nic dělat, neboť není jediným, komu tato lokalita úplně nesedí.

Velké problémy s orientací měl Martin Kovařík a občas jej nějaká čára namalovaná na ploše zavedla až do trávy. Na závodníky před sebou ztratil více než dvě minuty, tak jej musí těšit to, že závodnici za sebou nechal o 0,2s.

Toto naopak nepotěšilo Michaelu Matyášovou. Její ztráta byla minimální, ale předvedený výkon se výrazně zlepšuje.

V pořadí třetí nejrychlejší dáma a celkově dvacátá první byla Daniela Handlová. Za sebou měla deset a půl minuty mezeru, před sebou zrychlující Michaelu.

Pro nejmladší závodníky je rychlá trať velmi těžká. Z toho pramenila i výrazná ztráta v cíli pro Erika Ticháčka. Tentokrát se nedokázal ani přiblížit dvojnásobnému času nejrychlejšího závodníka, což je celkem pochopitelné. Než přeběhne dlouhou rovinku, tak ti nejrychlejší již jedou další kolo.

Výsledkovou listinu uzavřel Petr Černín junior. Pomaličku se svými časy přibližuje k Erikovi a na závěrečné RZ jej dokázal porazit i přes pád, který měl. Možná díky tomu se ale pak víc soustředil na jízdu a patří mu ocenění za statečnost, když dokázal svůj vůz řídit se slzami v očích. Nutno uznat, že skvělé manažerské schopnosti uplatnil Petr, když jej přesvědčil, aby v jízdě i po pádu a odřeninách hned pokračoval.

Asi v polovině závodu zahrozil déšť a padlo pár kapek. Ale jinak se počasí vydařilo a risk zde startovat, navzdory předpovědím, se vyplatil. Děkuji všem za pomoc při stavbě, úklidu a opravě tratí. Velký dík jde rovněž k těm, kdo nám umožnili startovat v této lokalitě.

Kde se pojede další závod včas zveřejním. Tento týden zjistím, nakolik je reálné využití původně plánovaných lokalit.

Mějte se pěkně a ať se vám vše daří.

Pavel