Osmý závod      

                                                                    SAZOVICE - MRB  - 13.09.2020 

Pořadí Jméno Celkem delta 1RZ 2RZ 3RZ 4RZ 5RZ 6RZ 7RZ BODY
1 Handl Vlastimil 20:48,8 ########### 03:06,6 1 02:53,4 1 03:02,0 1 02:50,8 2 03:03,2 2 02:48,9 2 03:03,9 3 40+3
2 Novotný Petr 20:50,7 00:01,9 03:15,4 6 02:53,4 1 03:08,2 2 02:48,2 1 02:57,4 1 02:47,3 1 03:00,8 1 35+5
3 Kopytko Pavel 21:30,2 00:39,5 03:10,0 2 02:59,7 4 03:16,1 6 02:53,1 3 03:09,1 4 02:55,5 6 03:06,7 4 30+2
4 Matyáš Jan 21:30,9 00:00,7 03:12,9 3 02:57,0 3 03:13,9 5 02:57,7 4 03:09,5 5 02:56,4 7 03:03,5 2 25+4
5 Zikmund Miroslav 21:40,5 00:09,6 03:13,5 4 03:02,3 6 03:12,8 3 03:05,2 9 03:04,5 3 02:54,8 4 03:07,4 5 20+1
6 Handl Sebastian 21:55,6 00:15,1 03:13,9 5 03:01,3 5 03:16,2 7 03:01,2 7 03:13,9 9 02:52,9 3 03:16,2 9 15
7 Zikmund Zdeněk 22:00,1 00:04,5 03:23,6 9 03:05,8 8 03:12,8 3 03:00,9 6 03:10,8 6 02:54,9 5 03:11,3 6 14
8 Sekula Petr 22:22,9 00:22,8 03:17,7 7 03:02,7 7 03:23,9 11 03:16,1 13 03:11,6 7 02:57,3 8 03:13,6 7 13
9 Ticháček Aleš 22:40,8 00:17,9 03:31,0 12 03:11,9 11 03:21,9 9 03:02,9 8 03:12,5 8 02:57,8 9 03:22,8 11 12
10 Fajgar Pavel 22:44,9 00:04,1 03:21,2 8 03:11,4 10 03:17,1 8 03:08,7 11 03:28,2 11 03:03,5 11 03:14,8 8 11
11 Handl Maxmilian 23:28,1 00:43,2 03:35,0 13 03:10,4 9 03:32,1 12 03:07,4 10 03:34,5 13 03:05,7 12 03:23,0 12 10
12 Vávra Jiří 23:28,5 00:00,4 03:26,8 11 03:22,4 14 03:22,9 10 03:10,8 12 03:36,4 14 03:07,2 13 03:22,0 10 9
13 Vávra Richard 23:51,8 00:23,3 03:25,3 10 04:08,0 19 03:35,6 13 03:00,1 5 03:16,0 10 03:02,0 10 03:24,8 13 8
14 Matyáš Danny 24:19,4 00:27,6 03:44,5 14 03:18,0 12 03:37,9 15 03:17,4 15 03:37,5 15 03:13,9 14 03:30,2 14 7
15 Handl Eduard 24:41,4 00:22,0 03:45,4 16 03:21,9 13 03:35,9 14 03:16,3 14 03:41,6 16 03:16,7 15 03:43,6 16 6
16 Handl Dominik 24:52,2 00:10,8 03:45,1 15 03:25,9 15 03:44,0 16 03:20,4 16 03:30,0 12 03:23,5 16 03:43,3 15 5
17 Gromus Tomáš 26:37,9 01:45,7 03:55,8 18 03:46,2 17 03:56,7 17 03:40,9 18 03:44,7 17 03:30,8 17 04:02,8 18 4
18 Matyášová Michaela 26:58,9 00:21,0 03:52,7 17 03:33,0 16 04:07,7 18 03:32,3 17 04:03,8 19 03:34,0 18 04:15,4 19 3
19 Ticháček Erik 27:35,0 00:36,1 04:14,5 19 03:51,5 18 04:08,1 19 03:47,7 19 03:53,0 18 03:39,3 19 04:00,9 17 2
20 Zikmundová Terezka 30:43,8 03:08,8 04:27,6 20 04:36,1 20 04:45,5 20 04:03,0 20 04:28,9 20 04:03,3 20 04:19,4 20 1,1
21 Matyáš Honzík 45:20,1 14:36,3 07:01,1 21 06:37,3 21 07:42,0 21 06:05,4 21 05:46,1 21 05:56,2 21 06:12,0 21 1

Komentář :

Osmý letošní závod se uskutečnil u firmy MRB na okraji obce Sazovice. I když je již polovina září, tak nás celý den provázelo krásné letní počasí. Startovní pole čítalo 21 soutěžících a z hlavních favoritů chyběl jen Michal Kopytko, zdolávající vrcholky Vysokých Tater. Naopak ale trošku nad plán přijel Petr Sekula, což je jeden z vítězů minulých let v této lokalitě, čili o kvalitu ve startovní listině určitě nouze nebyla.

Jezdilo se na dvou tratích, které byly poměrně rozsáhlé a dokonale prověřily schopnosti a připravenost jednotlivých aktérů. Již před startem se pochválil Petr Novotný, že totálně změnil nastavení svého modelu, dle doporučení skvělého ladiče (a týmového kolegy) Zdeni Zikmunda. Toto okomentoval Seki : „ a jéje, to to dopadne..“ Další komentář přidal po dojezdu 1RZ, když Petr N. ztratil na vedoucího Vlastika 8,8s (až šestý čas). „Zdeňa asi chtěl někoho porazit, tak Ti poradil to nastavení“

Na dalších RZ si však Petr Novotný již s autíčkem více porozuměl a kromě třetí RZ všechny zbývající vyhrál. Sváděl velmi napínavý souboj o vítězství s Vlastou Handlem, ale ani pět vyhraných RZ nepomohlo smazat ztrátu z úvodní RZ a v cíli se rozdílem 1,9s radoval Vlastimil Handl z dalšího těsného vítězství. Vlastik se tímto výsledkem osamostatnil ve vedení šampionátu, ale na Petra má k dobru pouze tři body, což je úplně zanedbatelný rozdíl.

Psal jsem zatím jen o Vlastovi a Petrovi, neboť jen mezi nimi se odehrával souboj o vítězství. Kromě dvou výjimek si rozebrali všechna první a druhá místa na rychlostních zkouškách. Tou první výjimkou byl druhý čas na 1RZ, který zajel Pavel Kopytko. Rovněž on udělal po mnoha letech změnu na svém autíčku. V noci před závodem vyměnil zadní tlumiče a model, který dříve poskakoval jako pingpongový míček, se výrazně uklidnil. Druhou výjimkou byl druhý nejrychlejší čas Honzy Matyáše na závěrečné RZ, když se snažil urvat pro sebe postavení na bedně.

Za dvěmi nejrychlejšími se otevřel velmi dramatický souboj o třetí až osmé místo. Ani jeden ze závodníků se nevyvaroval chyb a tak se pořadí stále přelévalo. Pavel Kopytko se po skvělém úvodu díky několika chybám propadnul až na pátou příčku po třetí RZ. Před něj se probojovali skvěle jedoucí Honza Matyáš a Miroslav Zikmund. Šestý Sebastian Handl sázel jeden skvělý čas za druhým a jeho atak nejlepších časů se stává méně překvapivý.. Překvapivě (v opačném smyslu) naopak nestíhali Zdeněk Zikmund a Petr Sekula a postupně se propadali na chvost nejrychlejší osmičky. Tu atakoval v první polovině závodu velmi dravě jedoucí Pavel Fajgar. Pavel zajel na první a na třetí RZ osmé časy a byla radost se na něj dívat. Aleš Ticháček měl hodně špatný vstup do závodu. Sice jej nezlobila elektronika, jako v předchozích závodech, ale nějak neodhadnul pneumatiky a díky klouzání na dlažbě výrazně v úvodu ztratil.

Výše uvedení závodníci tvořili nejrychlejší desítku v celkovém pořadí. Konkurovat jim byl schopen pouze Ríša Vávra (zajel 3x desátý čas a 1x dokonce pátý), ale na dvou RZ výrazně ztratil. Nejdříve zásluhou porouchaného serva (až 19-tý čas) a následně vypadnutá baterie z autíčka a po opravě až 13-tý čas.

Výsledkovou listinu uzavřel stále zrychlující Honzík Matyáš. Už je jen těsně nad dvojnásobným časem vítěze. O parník -  14 a půl minuty před Honzíkem projela cílem Terezka Zikmundová. Terezka jela moc pěkně, ale nedostatek adekvátních soupeřů v závěru startovního pole, ji neumožnil více vyniknout. Tři minuty před Terezkou skončil Erik Ticháček. Velmi rozsáhlá trať byla pro něj určitě náročnější a jak prozradili i další soutěžící, nebylo to vůbec jednoduché uběhnout. Michaela Matyášová předváděla místy velmi rychlé časy, ale následně zbytečně ztrácela. Pohybovala se od 16-tého do 19-ho místa na jednotlivých RZ a v cíli z toho nakonec bylo 18.místo. O lepší umístění přišla mimo jiné i na závěrečné RZ, když po kontaktu s autobusem dokončovala RZ s porouchaným servema autíčko zatáčelo jen na jednu stranu. Tomáš Gromus vylepšil své životní maximum 17.místem v cíli. Jak sám konstatoval, tratě byly hodně těžké a nedokázal najít recept na optimální rytmus jízdy. Mimochodem nebyl jediný, komu místní tratě úplně nesedly. Dalším byl Eda Handl, když místo ataku nejlepší desítky bojoval se synem Dominikem až o 15.příčku. I když byl Eda v týmovém souboji úspěšnější, tak za pozornost spíše stál čas Dominika z 5RZ, kde dokázal zajet jako dvanáctý. V cíli na 14.místě se umístil Danny Matyáš. Potřeboval by asi mnohem více RZ, neboť se pomaličku každým průjezdem zlepšuje a zlepšuje, ale najednou, když už to konečně vypadá skvěle, tak už je konec… Třináctka je pro někoho šťastné, pro jiného nešťastné číslo. Za předvedený výkon je to pro Ríšu Vávru spíše ta druhá varianta. Nebýt výše v článku uvedených poruch, byl by úplně někde jinde.. Jeho bratr Jirka Vávra taky moc štěstí nepobral. V cíli mu scházelo 0,4s na jedenáctého celkově a v juniorech druhého Maxe Handla. Jak Jirka, tak i Max dvakrát nakoukli mezi nejrychlejších deset, ale celkově na ty nejlepší nestíhali. Nejrychlejší desítku uzavřel Pavel Fajgar, když ztratil jen 4,1s na devátého Aleše Ticháčka. Osmý Petr Sekula zřejmě narazil na limity svého autíčka a pokud by chtěl tento výborný závodník stíhat absolutní špičce, musel by v současnosti disponovat vyšším výkonem svého motoru. Sedmý v cíli Zdeněk Zikmund jel příliš opatrně, příliš na jistotu. Svým výkonem ani neurazil, ani nenadchl. Přesto dokázal zajet třetí čas ve 3RZ. Sebastian Handl má další velmi cenné skalpy. Porazit Petra S. a Zdeňu v přímém souboji je na velkou poklonu. Navíc Seb dokázal poprvé v životě na 6RZ nakouknout mezi tři nejrychlejší. Zapsal se tím nesmazatelně do statistik po boku všech historicky nejlepších závodníků. Mira Zikmund s Yarisem WRC letí jako za mlada a kdyby jej nepřibrzdil problém na čtvrté RZ, tak by možná zajel lépe, než páté místo v cíli. Rozestupy byly těsné a v závěrečné RZ se jela totální palba, což dokumentuje i druhý nejrychlejší čas Honzy Matyáše. Pro to, aby získal třetí místo v cíli, udělal maximum Ale následně Pavel Kopytko zajel rovněž své maximum a udržel Honzu o 0,7s za svými zády. Pro Pavla je to sice letos již podruhé třetí místo, ale umístění ve Skateparku bylo natolik chaotické, že teprve tento výsledek považuje za plnohodnotný. O prvních dvou jsem již psal, tak jen stručně. Stíhací jízda Petra Novotného stačila „jen“ na druhé místo za vítězným Vlastimilem Handlem.

Děkuji všem, kteří pomohli s organizací závodu i úklidem tratí. Děkujeme rovněž majitelům firmy MRB, že nám umožnili využít plochu u jejich areálu. Příště pojedeme (pokud to situace okolo viru dovolí) v Lípě, kde se může již rozhodnout o pořadí ve všech kategoriích.

Buďte zdraví, mějte se hezky a příště se těším naviděnou

Pavel