Pátý závod      

                                                                           DEKTRADE + Zlín Garáže - 10.06. 2012       

       1RZ      2RZ      3RZ      4RZ      5RZ       6RZ      7RZ  Celkem  Body
   1.   Kopytko Michal   2:43,4 ( 2)   2:23,0 ( 2)   2:53,8 ( 2)   2:16,7 ( 3)   2:55,7 ( 2)   2:15,9 ( 3)   2:58,2 ( 4)   18:26,7     40
   2.   Zikmund Zdeněk   2:45,0 ( 5)   2:28,9 ( 7)   2:58,3 ( 3)   2:16,4 ( 2)   3:01,4 ( 4)   2:14,5 ( 2)   2:57,9 ( 3)   18:42,4     35
   3.   Sekula Petr   2:43,7 ( 3)   2:25,7 ( 4)   2:58,3 ( 3)   2:20,2 ( 4)   3:04,9 ( 6)   2:16,1 ( 4)   2:54,8 ( 2)   18:43,7     30
   4.   Lysák Tomáš   3:43,1 (15)   2:14,1 ( 1)   2:51,5 ( 1)   2:10,6 ( 1)   2:53,9 ( 1)   2:10,3 ( 1)   2:50,4 ( 1)   18:53,9     25
   5.   Kopytko Pavel   2:44,3 ( 4)   2:25,1 ( 3)   2:59,3 ( 5)   2:24,2 ( 7)   3:04,6 ( 5)   2:18,5 ( 6)   2:58,2 ( 4)   18:54,2     20
   6.   Kutal Vítek   2:38,0 ( 1)   2:27,1 ( 5)   3:08,7 ( 7)   2:25,1 ( 8)   3:01,1 ( 3)   2:17,7 ( 5)   2:58,2 ( 4)   18:55,9     15
   7.   Černohous Radko   2:59,6 ( 7)   2:27,7 ( 6)   3:10,9 ( 8)   2:22,4 ( 6)   3:14,1 ( 8)   2:20,7 ( 7)   3:19,4 ( 8)   19:54,8     11
   8.   Kovařík Tomáš   3:04,0 ( 9)   2:39,4 (10)   3:21,3 ( 9)   2:36,4 ( 9)   3:14,0 ( 7)   2:30,9 (10)   3:11,5 ( 7)   20:37,5     10
   9.   Šíma Petr   3:12,6 (10)   2:48,6 (14)   3:35,7 (11)   2:40,8 (11)   3:29,7 ( 9)   2:36,7 (12)   3:33,7 (12)   21:57,8      9
  10.   Petřkovský Jiří   3:03,2 ( 8)   2:39,6 (11)   3:46,0 (12)   2:48,2 (14)   3:48,5 (15)   2:27,4 ( 8)   3:41,4 (13)   22:14,3      8
  11.   Kutal Miroslav   3:18,8 (14)   2:50,3 (15)   3:35,3 (10)   2:46,4 (13)   3:39,0 (12)   2:38,4 (13)   3:41,9 (14)   22:30,1      7
  12.   Kopecký Filip   3:14,9 (12)   2:42,7 (12)   3:49,4 (13)   2:45,0 (12)   3:40,6 (13)   2:35,2 (11)   3:44,3 (15)   22:32,1      6
  13.   Černohous Radko jun.   3:13,9 (11)   2:35,6 ( 9)   5:23,1 (16)   2:37,5 (10)   3:32,5 (11)   2:29,8 ( 9)   3:29,0 ( 9)   23:21,4      5
  14.   Matějičný Filip   3:16,9 (13)   2:55,1 (16)   3:50,2 (14)   2:50,8 (16)   3:45,2 (14)   3:55,7 (17)   3:33,3 (11)   24:07,2      4
  15.   Zelinka Petr   4:36,5 (16)   2:46,8 (13)   5:23,1 (16)   2:48,4 (15)   4:03,7 (16)   2:49,0 (14)   3:29,0 ( 9)   25:56,5      3
  16.   Petřkovský Filip   4:36,5 (16)   4:04,8 (17)   5:23,1 (16)   3:03,8 (17)   4:05,7 (17)   2:53,5 (15)   4:06,0 (16)   28:13,4      2
  17.   Kovařík Martin   4:36,5 (16)   4:09,8 (18)   5:18,1 (15)   3:56,8 (18)   5:30,9 (18)   3:50,7 (16)   4:19,3 (17)   31:42,1      1
  18.   Stehlík Pavel   2:50,4 ( 6)   2:29,2 ( 8)   3:03,1 ( 6)   2:22,1 ( 5)   3:30,0 (10)         x          x         x      0

  Komentář :  Pro pořádání pátého závodu byla vyhlédnuta nová lokalita. Po dohodě ve firmě DEKTRADE nám umožnili využít parkoviště před firmou i plochu uvnitř areálu, což nás zavedlo na nový, hezký asfaltový povrch. Vzhledem k předpovědi počasí jsme postavili jen jednu trať a se stavbou další se čekalo na pohyb mraků. Negativní prognózy se naplnili již při jízdě předposledního závodníka úvodní rychlostní zkouškou a tak se zbytek závodu konal v předem (pro tento případ) domluvených garážích. Děkuji všem za pomoc při úklidu tratě v Příluku a stavbu nových tratí v garážích. Vše proběhlo tak rychle, že jsme neztratili téměř žádný čas. Petr Sekula si při přesunu stihnul skočit domů i na řízek...

1RZ - Jak bylo již výše uvedeno, úvodní zkouška se jela na novém povrchu u firmy DEKTRADE. První na trať vyrazil..., tedy spíše se vyplížil Tomáš Lysák a jeho model se po pár metrech zastavil. Po krátké kontrole elektroniky, která nepřinesla vysvětlení, startoval znovu s penalizací 10s. I tato jízda byla však doprovázena neustálým zastavováním a katastrofický čas v cíli jen podtrhnul Tomovu smůlu. Další jezdci již odstartovali bez problémů a dosahované časy ukazovaly na velmi vyrovnaný závod. Po odjetí pěti závodníků dělilo vedoucí čtveřici jen 1,6s. Skupinku vedl Michal Kopytko, za ním 0,3s Petr Sekula, dalších 0,6s ztrácel Pavel Kopytko a na něj 0,7s ztrácel Zdeněk Zikmund. Jako blesk z čistého nebe (i když už bylo hodně zamračeno) byl čas dalšího závodníka. Vítek Kutal nepochopitelně projel úvodní RZ časem o 5,4s rychlejším než doposud vedoucí Michal a připsal si své historicky první vítězství v RZ. Doposud se mu nepodařilo nikdy proniknout ani mezi tři nejrychlejší a rozdíl, se kterým "vymazal" celou elitní skupinu byl neuvěřitelný. Vítek naplnil předsezonní prognózu, že právě on se může stát letošním překvapením. Že to bude ale tak brzy jsme nečekali.. Ze zbývajícího jezdeckého pole je nutno vyzvednout skvělý osmý čas Jirky Petřkovského. Jirka opět ukázal, že pokud na trati nejsou nějaké záludnosti (např. překážky ve Skateparku) dokáže zajíždět dobré časy. Filip Petřkovský byl poslední, kdo projížděl tratí, ale to se již objevil déšť a protože se podmínky výrazně změnily, dostal přidělený čas. Úvodní RZ nestihnul Petr Zelinka, protože vezl mladého fotbalistu do nemocnice a tak rovněž on zahájil závod přiděleným časem.

2 - 7RZ - Další závod se konal pod střechou v garážích, kde se na dvou tratích odjelo zbývajících šest RZ. Tomáš Lysák již s fungujícím autíčkem všechny rychlostní zkoušky suverénně vyhrál a bylo jen otázkou, kam až dotáhne svou stíhací jízdu. Konečné čtvrté místo v cíli bylo maximem, ale svědčí o fantastické formě tohoto závodníka. V garážích jezdí dobře Michal Kopytko a potvrdil to i v tomto závodě. Díky své dravé jízdě je tak letos druhým závodníkem, který dokázal vyhrát závod. Jeho vítězství se však nerodilo lehce, neboť bojoval s nevysvětlitelnou přetáčivostí svého autíčka (jen doprava) a před poslední RZ musel měnit úplně roztrhané pneumatiky. Druhý v cíli je letošní nejstabilněji jezdící závodník Zdeněk Zikmund. Jeho autíčko je vždy vzorně připraveno a Zdeněk svými zkušenostmi patří pravidelně ke špičce výsledkové listiny. Když v závěrečné RZ jen těsně minul fotobuňku určitě se mu hodně ulevilo, protože už mohlo být vše úplně jinak. V cíli na třetím místě figuruje Petr Sekula a ztráta na týmového kolegu Zdeňu činí pouhé 1,3s. Petr opět startoval s předním náhonem a již si zvykáme, že je schopný všechny porazit. Naštěstí (pro ostatní) dělá i chyby a tak zatím na celkové vítězství nedosáhnul... Čtvrtý se ztrátou 10,3s na Petra projel cílem Tomáš Lysák a vzhledem k tempu, jakým své soupeře dojížděl, tak byla otázka jedné až dvou RZ a Tomáš by skončil druhý. pokud jsem u rozdílu časů mezi druhým a třetím v cíli použil slůvko "pouhé" , tak ještě menší rozdíl ztrácel pátý Pavel Kopytko na Tomáše a to jen 0,3s. Pavel se chvíli pohyboval i na celkovém druhém místě, ale hlavně propad ve 4RZ (když měl trochu problémy s rušením - jak autíčka, tak i pozornosti) jej odsunul z boje o stupně vítězů.  A aby těch minimálních rozdílů nebylo málo, tak na šestém místě skončil jen o 1,7s za Pavlem Vítek Kutal. Po fantastickém úvodu možná vypadá Vítkovo šesté místo jako propad, ale je nutno si uvědomit, že po odjetí téměř 19 minut jej dělilo od druhého místa 13,5s a od čtvrtého jen 2,0s. Skvělý a vyrovnaný závod dokumentuje například i výsledek z poslední RZ, kde Michal, Pavel i Vítek zajeli naprosto shodný čas (což se zřejmě podařilo poprvé v historii našich závodů) a Zdeněk byl jen 0,3s před nimi. Co tedy může ukázat dramatičnost více, než že čtyři závodníci z čelní skupiny se vešli po ujetí asi tří minutové RZ do 0,3s?

První šestice v pořadí ulétla soupeřům s velkým časovým rozdílem. Sedmý Radko Černohous ztratil na Vítka 58,9s, tedy téměř minutu a byl jediným, kdo dokázal s čelní skupinou držet v některých RZ-tách krok. Zlepšenou formu ukázal Tomáš Kovařík a je dobře, že jej tentokrát nepostihly žádné technické ani jezdecké problémy. Na Radka ztratil více než 40s, ale za ním devátý Petr Šíma zaostával o více než 1min. 20s. Petr letos nejezdí již tak rozházeně a je schopen atakovat pravidelně první desítku celkového pořadí. Za Petrovými zády jela čtyřčlenná skupinka, která je zatím složená z méně zkušených jezdců, čemuž odpovídají nevyrovnané časy. O to dramatičtější pak je časté střídání pozic a nevyzpytatelnost, jak kdo zajede. První desítku celkového pořadí uzavřel Jiří Petřkovský a právě on je tím, kdo z výše zmiňované skupinky dokázal zajet nejlépe. Jirka roste závod od závodu a to nejen jezdecky, ale nechybí mu ani sebevědomí. Jedenáctý skončil Miroslav Kutal a podtrhnul jen úspěšné vystoupení Monster Energy Teamu. Mira si nejvíce cenil dílčího úspěchu, když dokázal ve 3RZ porazit týmového kolegu Petra. Že však dokáže porazit celkově soupeře, kterým je Filip Kopecký se rozhodně nečekalo. Filip Kopecký ztratil v cíli na Miroslava jen 2,0s, ale podstatnější pro něj bylo určitě pořadí v juniorech, kde si nevedl zle. Radko Černohous junior startoval s vypůjčeným týmovým vozem. Jezdil hezky a smůlou byla trefená fotobuňka, čili po následné penalizaci již nebylo možné zajet lépe, než třinácté místo. Dobrou zpráva pro Radka je, že na reklamované elektronice se skutečně našla závada a tak příště může již nastoupit se svým, plně funkčním vozem.  Rovněž Filip Matějičný trefil časomíru a tak si alespoň napravil reputaci na poslední RZ hezkým jedenáctým časem.  Aby těch fotobuněk nebylo málo, i Petr Zelinka na ní jednou zaparkoval a tento závod nepatří k jeho povedeným. Závěrečnou RZ odjeli poslední tři závodníci na jiné trati (v celkovém pořadí to nemohlo mít už žádný vliv).  Filip Petřkovský musel odstoupit těsně před cílem třetí RZ pro vybitou baterii, ale penalizace rovněž nic na celkovém pořadí nezměnila. Již potřetí odstartoval Martin Kovařík a pokud srovnáme jeho časy se špičkou, tak neustále zrychluje, což je příjemné zjištění. Závod nedokončil Pavel Stehlík. Vinou se stala zničená poloosa u jeho závodního speciálu TT01. Doufejme, že příště bude tento velmi rychlý jezdec pokračovat bez problémů.

Junioři - Suverénní vítězství si připsal opět Michal Kopytko a přesvědčivé druhé místo má Vítek Kutal. V celkovém pořadí juniorského šampionátu oba jezdci potvrdili své dominantní postavení. Tomáš Kovařík byl sice třetí, ale celkově ztrácí 20 bodů na Filipa Kopeckého, který byl v tomto závodě na místě čtvrtém. Pátá příčka celkově i v tomto závodě patří Radko Černohusovi jun. Shodným počtem bodů se děli o šestou a sedmou příčku oba Filipové - Matějičný i Petřkovský. Tato kategorie je stále otevřená a vzhledem k tomu, že sezona ještě nepřekročila polovinu, může se udát cokoliv.

Týmy - Výrazně se oddělily dva vedoucí týmy. SEKI - motorsport sice zvítězil s počtem 65 bodů, ale celkově je na druhém místě. RC CIKCAK získali 60 bodů a vedou tabulku o pouhých 9 bodů. Třetím v tomto závodě i celkově je Samohýl Motor Zlín, kterým přibylo jen 25 bodů. Na čtvrté místo se prodral s přídělem nových 24 bodů Monster Energy Team, ale to vůbec nic neznamená. FI-PA TEAM ztratil zásluhou porouchané techniky a také RCF si nevybrali nejlepší den. Příště se opět může pořadí měnit.

Závěrem - poprvé jsme si nedobrovolně vyzkoušeli jaké je to uspořádat závod ve dvou lokalitách. Naštěstí bylo vše předem promyšleno a díky pomoci všech zúčastněných se při přesunu ztratilo minimum času. Tímto chci všem poděkovat za obětavost s jakou balili v přicházejícím dešti trať a také pomoc při přenášení materiálu a stavbě dalších tratí. Samozřejmě, že poděkování platí hlavně těm, kdo nám umožnili obě vybrané lokality využít.

Pavel K.