Třetí závod      

                                                                           LÍPA - OKNA SCHÜCO - 20.05. 2012       

       1RZ      2RZ      3RZ      4RZ      5RZ       6RZ      7RZ  Celkem  Body
   1.  Lysák Tomáš     2:35,1 ( 1)   1:53,5 ( 1)   2:33,7 ( 1)   2:39,3 ( 1)   2:37,0 ( 3)   2:40,5 ( 3)   2:26,1 ( 1)   17:25,2     40
   2.  Zikmund Zdeněk   2:44,9 ( 3)   2:05,5 ( 4)   2:44,5 ( 2)   2:46,6 ( 4)   2:38,8 ( 6)   2:42,0 ( 4)   2:39,6 ( 4)   18:21,9     35
   3.  Sekula Petr   2:45,3 ( 4)   2:05,0 ( 3)   2:49,1 ( 4)   2:47,2 ( 6)   2:37,8 ( 4)   2:40,0 ( 1)   2:41,3 ( 6)   18:25,7     30
   4.  Stehlík Pavel    2:46,8 ( 6)   2:06,4 ( 6)   2:52,9 ( 6)   2:50,6 ( 7)   2:34,7 ( 1)   2:40,3 ( 2)   2:34,9 ( 2)   18:26,6     25
   5.  Matyáš Jan   2:40,7 ( 2)   2:02,3 ( 2)   2:59,6 (11)   2:44,2 ( 2)   2:38,6 ( 5)   2:43,5 ( 5)   2:45,9 ( 9)   18:34,8     20
   6.  Kopytko Pavel   2:55,5 (10)   2:05,8 ( 5)   2:45,8 ( 3)   2:53,1 ( 8)   2:42,3 ( 8)   2:50,1 (10)   2:37,2 ( 3)   18:49,8     16
   7.  Kopytko Michal    2:46,7 ( 5)   2:14,9 ( 9)   2:50,4 ( 5)   2:57,4 ( 9)   2:43,7 ( 9)   2:45,3 ( 6)   2:40,1 ( 5)   18:58,5     15
   8.  Knotek Pavel   2:55,5 (10)   2:10,8 ( 7)   2:55,7 ( 9)   2:58,4 (10)   2:50,6 (10)   2:48,6 ( 9)   2:46,5 (10)   19:26,1     14
   9.  Kutal Vítek   2:53,8 ( 9)   2:15,8 (10)   2:59,5 (10)   2:47,0 ( 5)   2:51,5 (11)   2:45,9 ( 7)   2:56,6 (11)   19:30,1     13
  10.  Černohous Radko    2:51,2 ( 7)   2:16,9 (11)   2:55,6 ( 8)   3:00,1 (12)   2:35,4 ( 2)   2:56,6 (12)   2:57,3 (13)   19:33,1     12
  11.  Šíma Petr   3:06,3 (13)   2:20,1 (13)   3:10,5 (13)   3:27,7 (17)   2:54,5 (12)   3:02,4 (13)   3:07,8 (14)   21:09,3     11
  12.  Handl Vlastimil   3:01,5 (12)   2:12,7 ( 8)   5:07,4 (20)   2:46,1 ( 3)   2:39,9 ( 7)   2:46,1 ( 8)   2:42,3 ( 7)   21:16,0     10
  13.  Hříbek Radim    2:52,9 ( 8)   2:18,5 (12)   2:53,6 ( 7)   2:59,0 (11)   4:50,2 (21)   2:55,6 (11)   2:44,5 ( 8)   21:34,3      9
  14.  Petřkovský Jiří   3:13,9 (14)   2:26,4 (14)   3:05,8 (12)   3:08,5 (13)   3:08,8 (13)   3:22,0 (18)   3:17,0 (18)   21:42,4      8
  15.  Kopecký Filip   3:18,0 (15)   2:39,0 (17)   3:20,8 (14)   3:20,6 (15)   3:09,8 (14)   3:16,1 (15)   2:57,0 (12)   22:01,3      7
  16.  Zelinka Petr    3:23,3 (16)   2:30,3 (15)   3:29,8 (17)   3:29,8 (18)   3:21,9 (16)   3:37,5 (19)   3:16,5 (17)   23:09,1      6
  17.  Matějičný Filip   3:29,9 (18)   2:36,2 (16)   3:21,6 (15)   3:30,6 (19)   3:37,0 (18)   3:20,3 (17)   3:13,7 (16)   23:09,3      5
  18.  Černohous Radko jun.   3:26,9 (17)   3:47,0 (20)   3:23,7 (16)   3:19,0 (14)   3:14,1 (15)   3:12,2 (14)   3:12,4 (15)   23:35,3      4
  19.  Kutal Miroslav    5:10,2 (20)   2:42,7 (18)   3:46,2 (18)   3:23,3 (16)   3:27,1 (17)   3:18,5 (16)   3:32,3 (19)   25:20,3      3
  20.  Petřkovský Filip   4:15,8 (19)   3:07,7 (19)   4:12,7 (19)   4:15,9 (20)   4:06,5 (19)   3:46,9 (20)   3:46,3 (20)   27:31,8      2
  21.  Kovařík Martin    5:22,8 (21)   4:05,0 (21)   5:48,2 (21)   5:57,2 (21)   4:45,2 (20)   4:45,6 (21)   4:41,2 (21)   35:25,2      1

  Komentář :  Od druhého závodu, který se konal ve velmi chladném počasí uplynul jen týden, ale venkovní teplota se změnila téměř o dvacet stupňů. Početné pole závodníků si tak mohlo užít typicky letní počasí. Již pojedenácté startujeme ve známé lokalitě OKNA SCHÜCO, ale tradiční povrch dlažbu, premiérově nahradil litý, uskákaný asfalt. S tímto povrchem závodníci v posledních letech nepřišli do kontaktu na žádném závodě a tak bylo otázkou, co nás čeká. Již pohled na připravenou trať byl pro většinu silným emotivním zážitkem. Zatímco někteří neskrývali nadšení, jiným se v očích zračila hrůza, někteří dokonce nevěřili, že tady pojedeme... Po zahájení závodu pochopili, že rozbitá a silně znečištěná místa nejsou součástí tratě, tak vášně postupně ochladly. Nerovný a uskákaný povrch, společně s převýšením a místy neuvěřitelně klouzavá trať, dokonale prověřily jezdecké umění všech startujících.

Poprvé v životě si vyzkoušel závod Martin Kovařík a nebyla to tady vzhledem k výše uvedenému vůbec jednoduchá premiéra. Martin se postupně zrychloval a časy v posledních třech RZ jsou příslibem do budoucnosti. I když uzavřel výsledkovou listinu, můžeme ho pochválit za odvahu a popřát, aby vydržel a jezdil dál. Úsměv na tváři měl Filip Petřkovský, který si poprvé vychutnával pocit, jaké to je, když někoho porazí. Byl tak 20-tým místem odměněn za trpělivost, s níž se ve všech svých předchozích startech pohyboval až na chvostu startovního pole. Miroslav Kutal zraje jezdecky závod od závodu a zejména časy ve 4. a 6.RZ, kde porazil celou řadu soupeřů byly vizitkou jeho rostoucí formy. Přitom nezačal závod právě nejlépe, protože hned v 1RZ sestřelil časomíru a připsal si penalizaci. Mladý Radko Černohous junior pro změnu nedokončil 2RZ, důvodem byla chyba v elektronice jeho vozu. Tato skutečnost zamrzí, vzhledem k výkonům, které Radko letos předvádí. Ve druhé polovině závodu zajížděl časy na 14. až 15-tém místě, ale na lepší, než 18. příčku v cíli to již nestačilo. Další z mladých závodníků Filip Matějičný jezdil vyrovnaně a chybělo mu velmi málo, aby v celkovém pořadí obsadil lepší, než tentokráte 17. příčku. Jen o 0,2s jej totiž porazil zkušený Petr Zelinka a tato dvojice se tak postarala o nejtěsnější výsledek třetího závodu. Patnáctý v cíli Filip Kopecký jezdil opatrně a postupně své časy zlepšoval. Moc hezky zajel poslední RZ, když porazil řadu kvalitních soupeřů.  Překvapivě se s těžkou tratí vypořádal Jiří Petřkovský. Zajímavá je u něj jen skutečnost, že se postupem času spíše zhoršoval, ale to nemůže smazat fakt, že zajel velmi dobrý závod. Zhoršování časů byl následek snahy o ještě větší nasazení, což často přináší více chyb. Dramatický souboj o 8. až 11. příčku sváděl Radim Hříbek. Jeho skvělé vystoupení zmrazilo sestřelení časomíry v 5RZ a následná penalizace jej poslala na celkovou 13-tou příčku v cíli. V tomto případě lze hovořit o nešťastné 13... Čas, který Radim předvedl v poslední RZ byl alespoň malou náplastí a důvodem k úsměvu. Letos se mezi námi poprvé objevil statistikám úspěšnosti kralující Vlastimil Handl. S vypůjčeným vozem si však moc nerozuměl a tak k údivu všech mu po dvou RZ patřila až 12-tá příčka. Pokud si Vlastik myslel, že nemůže být ještě hůř, tak jej z omylu vyvedla třetí RZ, když nepochopitelně zaparkoval na fotobuňce (viz.fotogalerie). Po propadu výsledkovou listinou se opět prokousával vpřed, až na konečnou 12. příčku v cíli. Potěšit jej mohla snad jen skutečnost, že svému týmu přispěl 10-ti body. Jedenáctý Petr Šíma se opět ukázal jako velký bojovník a zejména jeho dravá jízda ve 4RZ s ulomeným zadním kolem dokázala "zvednout diváky ze sedadel". Petr změnil nastavení svého autíčka a kdo jej sledoval např. v 5RZ (viz video) nemohl uvěřit, jak klidně a přesně působí jeho jízda. Doufejme, že doby, kdy Petr svůj vůz rozhazoval do divokých smyků i na rovině jsou překonány a těšíme se na jeho další vystoupení. První desítku v cíli překvapivě uzavřel Radko Černohous. Stejně jako výše zmíněný Radim byl i Radko aktérem velmi dramatického souboje o 8 až 11 příčku. Nabídnul divákům dvě tváře. Jestliže v 5RZ dokázal zajet druhý nejrychlejší čas, pak v 7RZ, která byla závěrečnou a rozhodující, se Radko velkou řadou chyb připravil o šance na lepší umístění. Zda u něj převládá spíše zklamání z výsledku, nebo radost, že dokáže zajet srovnatelné časy s absolutní špičkou startovního pole nevím, ale určitě bylo jeho vystoupení pro diváky skvělým zážitkem. Dalším aktérem souboje v závěru první desítky byl Vítek Kutal. Vítkova hvězda září čím dál jasněji a poprvé se mu podařilo porazit Radka, což je jistě velký úspěch. V průběhu závodu jej zarazil čas 4RZ, když si neuvědomil, že se jede více kol než na stejné trati jeté 2RZ. Následné rozhořčení, že mu byl zapsán špatný čas, vystřídal údiv, že právě tady zajel svůj nejlepší výkon dne a porazil celou řadu elitních soupeřů. Pevné nervy prokázal Pavel Knotek, jemuž patřila ještě po šesté RZ desátá příčka. Využil soupeření Radka a Vítka, kterým závěrečná RZ příliš nevyšla a dokázal se probojovat na osmé místo v cíli. Gratulujeme ke skvělému jezdeckému i taktickému výkonu. Souboj, který předváděl Pavel, Vítek, Radko a Radim byl ozdobou závodu a jejich neustálé střídání pořadí nedovolilo až do poslední vteřiny odhadnout, jak vše dopadne. Sedmý v cíli byl zklamaný Michal Kopytko. Začal jako pátý, ve 2RZ byl ještě v polovině podle mezičasů na 2 až 3 pozici, ale pak dravou jízdou nachytal na kraji trati kamínky, které zastavily jeho vůz, následná oprava jej stála dost času. V dalším průběhu závodu se již nedostal do tempa a nedokázal najít recept na to, jak zrychlit. Těžko říct, do jaké míry měla na toto vliv zkouška nové směsi pneumatik. Jeho týmový kolega Pavel Kopytko vyzkoušel jiné pneu na 1RZ a připadal si jako na ledě. Katastrofické jízdní vlastnosti nestačily na lepší než desáté průběžné místo po 1RZ. Dalšímu zlepšování pak stálo v cestě hlavně rušení signálu, když vše vyvrcholilo na 6RZ, kde se šestkrát autíčko samo zastavilo. Pavel dokázal alespoň na delší trati zajet dvakrát třetí místo, přesto z konečného 6. místa v cíli převládá spíše zklamání. Moc radosti v cíli neprojevoval ani Jan Matyáš. Jeho vůz nefungoval podle představ a Honza konstatoval, že místo, aby si jízdu užíval, tak se s tím spíše pere. Přesto to byl právě on, kdo ze začátku ukazoval soupeřům záda a druhé místo po prvních dvou RZ vypadalo dost nadějně. 3RZ však nebyla pro tým Hufnágl moc přívětivá, protože k Vlastikové fotobuňce se přidala i Honzova výraznější ztráta. Celkové páté místo není sice nejhorší výsledek, ale určitě to mohlo být lepší. To samé si v cíli říkal i Pavel Stehlík, pilotující nejrychlejší TT01 na našich tratích. Pavel měl opatrný začátek, ale jeho závěr byl úžasný. Vítězství v 5RZ a druhé časy v 6 a7RZ ukázaly jeho možnosti. Škoda, že nástup přišel až tak pozdě a výsledná ztráta na třetí místo v cíli 0,9s jej dost mrzela. Navíc na druhou příčku ztrácel jen 4,7s. Před Pavlem dokončil závod na třetím místě Petr Sekula - majitel nejrychlejší dvoukolky. Je obdivuhodné, jak si tento jezdec poradil s tratí, kde se měnila přilnavost a kde se musel rozjíždět do kopce, což přednímu náhonu nevyhovovalo. Naopak je nutno konstatovat, že na uskákaných úsecích Suzuki projevovalo vynikající stabilitu a drželo jistou stopu. Přesto, klobouk dolů a gratulace k jeho výkonu, neboť jednu RZ dokázal i vyhrát. Druhé místo celkově obsadil na jistotu jedoucí Zdeněk Zikmund. Sice na něj v závěru soupeři dotírali, ale Zdeněk se nedal a i když těsně, tak druhou příčku udržel. Jeho časy se sice pohybovaly na jednotlivých RZ-tách okolo čtvrtého místa, ale právě vyrovnanost a méně chyb, na rozdíl od soupeřů, tentokrát rozhodlo. Vítězem se stal absolutně suverénní Tomáš Lysák. Je neuvěřitelné, že jej trápily problémy s elektronikou vozu, párkrát na trati dokonce zastavil a přesto dokázal druhému "nadělit" téměř minutu v cíli. V pěti RZ-tách Tomáš s přehledem zvítězil a nebýt zmiňovaných poruch elektroniky, tak by zřejmě vyhrál na všech sedmi.

Třetí závod byl velmi dramatický a napříč celým startovním polem přinesl vyrovnané souboje. Počasí vyšlo krásné až do konce, hokejisti získali na šampionátu bronzové medaile a tak snad byli všichni spokojení.

Děkuji všem, co se přidali za pomoc organizaci závodu a úklidu tratí. 

Pavel K.