Druhý závod      

                                                                                            ZPS Malenovice - 05.05.2013       

       1RZ      2RZ      3RZ      4RZ      5RZ       6RZ      7RZ  Celkem  Body
   1.    Lysák Tomáš    2:41,7 (16)   1:45,8 ( 1)   2:06,0 ( 1)   2:19,5 ( 1)   2:04,9 ( 1)   2:17,4 ( 1)   2:05,5 ( 1)   15:20,3     40
   2.    Kopytko Pavel   2:19,1 ( 3)   1:53,3 ( 2)   2:08,4 ( 2)   2:22,7 ( 2)   2:07,8 ( 4)   2:23,0 ( 3)   2:14,8 ( 6)   15:29,1     35
   3.    Zikmund Zdeněk   2:16,5 ( 1)   1:59,0 ( 6)   2:14,2 ( 4)   2:25,3 ( 3)   2:07,5 ( 2)   2:25,9 ( 6)   2:12,3 ( 5)   15:40,7     30
   4.    Zikmund Miroslav   2:18,5 ( 2)   1:56,9 ( 4)   2:11,0 ( 3)   2:25,4 ( 4)   2:10,0 ( 5)   2:35,0 (11)   2:08,8 ( 3)   15:45,2     25
   5.    Kopytko Michal   2:28,8 ( 7)   1:54,6 ( 3)   2:14,8 ( 5)   2:27,4 ( 5)   2:07,5 ( 2)   2:25,8 ( 5)   2:07,2 ( 2)   15:46,1     20
   6.    Handl Vlastimil   2:23,4 ( 4)   1:59,1 ( 7)   2:18,7 ( 8)   2:44,2 (13)   2:12,5 ( 6)   2:23,0 ( 3)   2:18,0 ( 9)   16:18,9     19
   7.    Sekula Petr   2:30,2 ( 8)   1:59,3 ( 8)   2:25,0 ( 9)   2:42,8 (12)   2:12,9 ( 7)   2:22,0 ( 2)   2:09,6 ( 4)   16:21,8     18
   8.    Matyáš Jan   2:25,2 ( 5)   2:01,8 (10)   2:18,1 ( 7)   2:37,7 (10)   2:22,9 (11)   2:36,7 (13)   2:24,8 (14)   16:47,2     17
   9.    Kovařík Tomáš   2:27,7 ( 6)   2:08,8 (15)   2:27,7 (11)   2:33,3 ( 6)   2:26,9 (14)   2:40,0 (14)   2:14,8 ( 6)   16:59,2     16
  10.   Hříbek Radim   2:30,3 ( 9)   2:01,1 ( 9)   2:39,4 (18)   2:39,9 (11)   2:20,6 (10)   2:29,0 ( 7)   2:23,0 (12)   17:03,3     15
  11.   Černohous Radko   2:37,9 (14)   2:07,2 (14)   2:27,2 (10)   2:36,1 ( 8)   2:31,5 (15)   2:33,0 (10)   2:17,2 ( 8)   17:10,1     14
  12.   Dočkal Ondřej   2:51,8 (18)   2:12,0 (18)   2:32,2 (15)   2:37,5 ( 9)   2:16,1 ( 8)   2:30,1 ( 9)   2:21,7 (11)   17:21,4     13
  13.   Černohous Radko jun.   2:34,8 (11)   2:04,2 (11)   2:31,6 (14)   2:48,3 (16)   2:32,6 (16)   2:35,1 (12)   2:23,4 (13)   17:30,0     12
  14.   Bábek Petr   3:23,3 (22)   1:58,4 ( 5)   2:18,0 ( 6)   2:35,5 ( 7)   2:17,6 ( 9)   2:29,3 ( 8)   2:19,6 (10)   17:30,7     11
  15.   Kubeš David   2:33,7 (10)   2:08,8 (15)   2:27,9 (12)   2:49,8 (17)   2:26,5 (13)   2:40,1 (16)   2:27,7 (16)   17:34,5     10
  16.   Marášek Zdeněk   2:36,7 (12)   2:04,8 (12)   2:38,4 (17)   2:47,2 (14)   2:36,5 (18)   2:40,8 (17)   2:26.3 (15)   17:50,7      9
  17.   Kopecký Filip   2:37,1 (13)   2:05,6 (13)   2:30,9 (13)   2:50,0 (18)   2:38,4 (19)   2:40,0 (14)   2:31,0 (17)   17:53,0      8
  18.   Petřkovský Jiří   2:46,4 (17)   2:22,1 (19)   2:36,8 (16)   2:56,7 (19)   2:26,3 (12)   2:54,2 (19)   2:38,9 (18)   18:41,4      7
  19.   Šíma Petr   2:40,9 (15)   2:11,5 (17)   3:37,2 (23)   2:47,9 (15)   2:34,4 (17)   2:49,3 (18)   2:42,6 (19)   19:23,8      6
  20.   Zelinka Petr   3:11,5 (21)   2:22,4 (20)   2:59,0 (20)   3:02,2 (20)   2:48,3 (20)   3:01,6 (20)   2:46,0 (20)   20:11,0      5
  21.   Petřkovský Filip   3:01,8 (19)   2:36,6 (22)   3:02,9 (21)   3:19,4 (22)   2:51,8 (21)   3:07,8 (21)   2:54,2 (21)   20:54,5      4
  22.   Plšek Martin   3:10,0 (20)   2:35,0 (21)   2:58,8 (19)   3:04,4 (21)   2:54,2 (22)   3:22,4 (22)   2:58,7 (22)   21:03,1      3
  23.   Sekula Ondřej   3:46,4 (24)   2:48,7 (23)   3:29,4 (22)   3:34,3 (23)   3:12,1 (23)   4:05,9 (24)   3:22,9 (23)   24:19,4      2
  24.   Kovařík Martin   3:43,8 (23)   3:03,9 (24)   3:37,5 (24)   4:05,9 (24)   3:39,8 (24)   3:38,0 (23)   3:35,8 (24)   25:24,7      1

  Komentář :   Druhý letošní závod nás po roční přestávce přivedl do Malenovic na asfaltové parkoviště před firmu ZPS. Dříve byla tato plocha pověstná záludnými kamínky, které nejednomu závodníkovi zkomplikovaly život. Letos trať rozšířil pruh nového asfaltu a na všechny tak čekalo srovnání dvou povrchů z rozdílnou přilnavostí.

 Na startu se sešlo 24 závodníků a všichni se dostali v pořádku až do cíle. Největší událostí byl návrat bývalého šampiona Vlastimila Handla s novou technikou. Již od úvodních metrů se ukázalo, že kamínky zde budou opět hrát velkou roli. Zajímavostí je, že nejrychlejších tří časů v první RZ dosáhli první tři startující jezdci a to i přes velké problémy s přilnavostí svých modelů. Další posádky na tom nebyly totiž o mnoho lépe. Nejvíce na nástrahy trati doplatil Petr Bábek, který minutu doloval kámen z řízení. Shozený řemínek předního náhonu přibrzdil Tomáše Lysáka a se stejnou diagnózou dokončil úvodní RZ i Michal Kopytko. Ke smolařům úvodních metrů se zařadil také Ondřej Dočkal, kterému se během jízdy někde zatoulala pneumatika a musel úvodní test absolvovat z větší části po ráfku. Fantastický začátek měla naopak skupinka juniorských závodníků, z nichž nejrychlejší Tomáš Kovařík zahájil na šesté příčce. Nástup dravého mládí potvrdil desátý David Kubeš, jedenáctý Radko Černohous junior a třináctý Filip Kopecký.

Druhá RZ znamenala nástup loňského šampiona Tomáše Lysáka, který ji suverénně vyhrál a začal se prodírat výsledkovou listinou z průběžné 16.pozice směrem vpřed.  Druhou příčku v této RZ obsadil Pavel Kopytko a dostal se do průběžného vedení. Michal Kopytko zajel třetí čas a o 2,3s za ním prolítnul cílem tohoto testu Miroslav Zikmund držící průběžné druhé místo. Jeho bratr Zdeněk Zikmund zajel šestý čas a propadnul se z vedoucí pozice po první RZ až na třetí příčku. Výborného dílčího úspěchu dosáhnul Petr Bábek, když se dokázal vklínit mezi tyto výše jmenované závodníky a zajel pátý nejrychlejší čas. V první desítce nejrychlejších se pohybovali ještě Vlastimil Handl, Petr Sekula, Honza Matyáš a překvapivě devátý Radim Hříbek. Po dvou rychlostních zkouškách bylo zajímavé sledovat situaci v týmu RCF, kde se zkušenější Radko po dvou čtrnáctých časech musel sklonit před uměním Radka juniora, který měl dva jedenácté časy a svého sponzora porážel o 6,1s. Po minulém nevydařeném závodě se výrazně zlepšil Zdeněk Marášek, který zajel dvakrát dvanáctý čas.  Drobné problémy s kamínky měla opět většina závodníků, ale nebylo to nic vážného. Jiří Petřkovský mírně ztratil po problémech se zadním náhonem. Na start se zapomněl s autíčkem dostavit Martin Kovařík a tak obdržel penalizaci, která naštěstí neměla vliv na konečné výsledky.

Třetí RZ se jela v opačném směru než úvodní zkouška a tak ubylo problémů s kamínky. Někteří jezdci chtěli využít lepší přilnavosti a zkoušeli jiné pneumatiky. Totální debakl zažil Petr Šíma, který nasadil pneumatiky, na kterých se vůbec nedalo jet a zajel jen o 0,3s rychlejší čas, než nejpomalejší čas Martina Kovaříka. Jindy Petra chválím jako skvělého mechanika a stratéga, ale tentokrát propadnul na celé čáře. Nejrychlejších pět závodníků zajelo opět nejrychlejší časy. V celkovém pořadí si upevnil první příčku Pavel kopytko, druhou Mira Zikmund před Zdeňkem Zikmundem a čtvrtý byl již Tomáš Lysák. Michal Kopytko s Vlastikem Handlem soupeřili o pátou příčku. Lepší přilnavosti využil Radko Černohous a začal zrychlovat, i když stále to nestačilo na Radka juniora. nestačil. Petr Bábek zajíždí šestý čas a dokazuje své kvality. Filip Kopecký zajíždí již potřetí třináctý čas a vzhledem k tomu, že jeho autíčko nemá signál, tak musí za ním stále běhat. V cíli každé RZ je na Filipovi vidět únava a dá se předpokládat, že s čistší tratí příjde zrychlení soupeřů, kterému už nedokáže se svým méně funkčním modelem konkurovat. V závěru výsledkové listiny figuruje Martin Kovařík, před kterého se již propracoval mladý Ondra Sekula. Před nimi svádí velmi vyrovnaný souboj dvojice Filip Petřkovský a Martin Plšek. Po 3RZ je dělilo pouhých 2,5s.

Čtvrtá RZ potvrdila dominanci vedoucích posádek a pět nejrychlejších časů dosáhla vedoucí pětice. Průběžně si první místo držel Pavel Kopytko, druhý Miroslav Zikmund a třetí byl již Tomáš Lysák. Zdeněk Zikmund byl čtvrtý s více než 10s náskokem před Michalem. Vlastika přeskočil jeho týmový kolega Honza a se ztrátou téměř čtvrt minuty následovala dvojice Petr Sekula, Tomáš Kovařík, který zároveň s přehledem vedl mezi juniory. Další junioři se dokázali vtěsnat do rozmezí 4,7s, což je neuvěřitelně vyrovnané s ohledem na skutečnost, že byla za nimi již více než polovina závodu. Ve výsledkové listině byli v pořadí Radko junior, David Kubeš a Filip Kopecký. Nenápadně mezitím zrychloval Ondra Dočkal a odmazával jednoho soupeře za druhým. Osmým místem v této RZ zajel Radko Černohou prozatím nejlepší výsledek a konečně se ujal role týmové jedničky. Velmi vyrovnaně jezdil Petr Zelinka a patřilo mu dvacáté místo.

Pátá RZ přináší další vítězství pro Tomáše Lysáka a v celkovém pořadí se posouvá již na druhé místo za Pavla. Třetí Mira má bratra Zdeňu jen 1,1s za zády a schyluje se mezi nimi k zajímavému souboji o stupně vítězů. Časově jim v této RZ stíhá i Michal, ale stále nedokáže smazat ztrátu z úvodu soutěže. Vlastik se vrací na šesté místo před Honzu a na záda jim dýchá výrazně zrychlující Petr Sekula. Tomáš Kovařík po chybách ztrácí přímý kontakt se špičkou a je načase se více soustředit na Radka Černohouse, Radima Hříbka a Ondru Dočkala, kteří neztrácejí tak mnoho. Zdeněk Marášek po dobrém začátku již nedokáže výrazněji zrychlit a pomaličku se propadá pořadím. V juniorech si po technických problémech s poloosou připsal výraznější ztrátu Filip Kopecký a soupeři se mu vzdalují.

Šestá RZ našla nejrychlejšího jezdce opět v Tomáši Lysákovi. Pavla zastavil na trati kamínek a musel couvat, aby se znovu rozjel. I když stále drží vedoucí příčku, tak jeho náskok před Tomášem je pouze 1,0s.  Na třetí místo postupuje Zdeněk s výrazným náskokem 8,0s na Miru, kterému tato RZ vůbec nevyšla. Pátý Michal se stále soupeřům přibližuje a má Miru jen 2,5s před sebou. Výborně zajel Petr sekula, když mu tady patří druhý nejrychlejší čas a rovněž Radim hříbek, který dosahuje svého maxima v podobě sedmého času. Petr Bábek zajíždí stále časy v nejrychlejší desitce a postoupil pořadím již za svého týmového kolegu Davida na 15.místo. David ztrácí v souboji juniorů o druhé místo na Radka juniora pouhých 0,2s a před závěrečnou RZ nelze odhadnout, jak tato kategorie dopadne. V souboji o 21.příčku jsou stále Filip Petřkovský a Martin Plšek, které dělí jen 4,1s. Penalizaci za nepřítomnost na startu dostal Ondra Sekula, ale ani tato neměla vliv na konečné pořadí.

Sedmá RZ je závěrečnou a rozhoduje o výsledku celého závodu. Hned v úvodu chybuje výrazně Pavel Kopytko a vzhledem k tomu, že přidává několik dalších chyb, je jasné, že první příčku neudrží. Tuto RZ vyhrává opět Tomáš Lysák a zcela zaslouženě vítězí i v celkovém pořadí soutěže. Tomáš dokázal zvítězit v šesti rychlostních zkouškách a navazuje na svou loňskou suverenitu. Pavel Kopytko je spokojený s druhým místem, protože před startem takový výsledek vůbec neočekával.. Třetí v cíli je Zdeněk Zikmund a potvrzuje svou letošní výbornou formu. Čtvrtou příčku udržel Miroslav Zikmund, na kterého pátý Michal Kopytko ztratil pouze 0,9s. Na lepší umístění Michalovi nepomohl ani druhý nejrychlejší čas v závěrečné RZ. Návrat bývalého šampiona s novým autíčkem se neobešel bez chyb a problémů a tak se musel Vlastimil Handl spokojit až se šestým místem v cíli. Sedmý Petr Sekula hodně zrychloval a na dalšího z favoritů, kterým je Jan Matyáš tak zbyla až osmá příčka. Tato osmičlenná skupinka bude s největší pravděpodobností bojovat o stupně vítězů v každém závodě. Fantastické deváté místo a přesvědčivé vítězství v juniorech získal Tomáš Kovařík, který v závěrečné RZ odrazil útok pronásledovatelů a zaznamenává životní výsledek. Stíhací jízda ukončil Petr Bábek na čtrnácté pozici, se ztrátou pouhých 0,7s na Radka Černohouse juniora. Ten se radoval ze druhé příčky mezi juniory, když dokázal o 4,5s porazit třetího z této kategorie Davida Kubeše. Souboj o 21.místo vybojoval pro sebe Filip Petřkovský a Martin Plšek musí nasbírat další zkušenosti, aby dokázal soupeře příště porazit. Ondřej Sekula se může radovat z prvního "skalpu", dokázal porazit Martina Kovaříka, který uzavřel výsledkovou listinu.

Počasí nám první květnovou neděli přálo a také technika všem vydržela až do cíle závěrečné rychlostní zkoušky. Je otázkou, zda nový asfalt nebude při vyšších teplotách měnit skupenství tuhé na tekuté, protože již nyní se na některých místech začínal tavit. Děkuji všem za hladký průběh závodu, ukazuje se, že rychlé střídání závodníků přináší očekávaný efekt a i při vyšším počtu startujících jsme skončili v 17hodin, tedy dříve, než byl původní předpoklad. Rovněž děkuji těm, kteří pomohli s úklidem tratí, či jinou pomocí v průběhu závodu.

Doufám, že nedělní odpoledne všem splnilo očekávání a za dva týdny nás čeká další závod, tentokrát v Loukách u autosalonu Toyota.

Pavel