Druhý závod      

                                                                          Louky - Autosalon TOYOTA - 13.05. 2012       

       1RZ      2RZ      3RZ      4RZ      5RZ       6RZ      7RZ  Celkem  Body
   1.   Lysák Tomáš   1:56,8 ( 1)   2:10,4 ( 1)   1:56,7 ( 1)   2:13,9 ( 3)   2:00,4 ( 2)   2:04,5 ( 2)   2:00,4 ( 2)   14:23,1     40
   2.   Kopytko Michal   2:04,6 ( 3)   2:11,0 ( 2)   1:58,6 ( 2)   2:16,7 ( 4)   1:58,3 ( 1)   2:11,8 ( 4)   2:01,9 ( 3)   14:42,9     35
   3.   Zikmund Zdeněk   2:00,9 ( 2)   2:14,3 ( 3)   2:01,9 ( 3)   2:16,8 ( 5)   2:04,2 ( 6)   2:28,0 (12)   2:03,0 ( 4)   15:09,1     30
   4.   Stehlík Pavel   2:13,1 ( 6)   2:17,9 ( 4)   2:07,5 ( 6)   2:17,4 ( 6)   2:09,6 ( 7)   2:17,5 ( 6)   2:08,6 ( 9)   15:31,6     25
   5.   Kopytko Pavel   2:04,8 ( 4)   2:41,8 (14)   2:16,6 (10)   2:17,6 ( 7)   2:04,0 ( 5)   2:13,9 ( 5)   2:04,6 ( 6)   15:43,3     20
   6.   Černohous Radko   2:06,9 ( 5)   2:22,6 ( 7)   2:14,3 ( 8)   2:34,3 (13)   2:15,7 (10)   2:19,6 ( 7)   2:05,0 ( 7)   15:58,4     17
   7.   Sekula Petr   3:14,8 (21)   2:18,5 ( 5)   2:02,5 ( 4)   2:05,9 ( 1)   2:03,1 ( 4)   2:06,9 ( 3)   2:10,0 (11)   16:01,7     16
   8.   Kutal Vítek   2:21,2 (11)   2:20,9 ( 6)   2:11,7 ( 7)   2:27,1 (10)   2:12,5 ( 9)   2:26,2 (11)   2:09,8 (10)   16:09,4     15
   9.   Hříbek Radim   2:17,1 ( 8)   2:42,2 (15)   2:15,9 ( 9)   2:26,6 ( 9)   2:17,7 (12)   2:19,8 ( 8)   2:08,4 ( 8)   16:27,7     14
  10.   Knotek Pavel   2:15,9 ( 7)   2:26,4 ( 9)   2:18,4 (11)   2:28,3 (11)   2:16,2 (11)   2:22,9 (10)   2:22,7 (14)   16:30,8     13
  11.   Matyáš Jan   2:23,1 (12)   3:53,0 (22)   2:05,3 ( 5)   2:06,9 ( 2)   2:01,5 ( 3)   2:03,5 ( 1)   1:59,4 ( 1)   16:32,7     12
  12.   Kopecký Filip   2:30,1 (14)   2:31,1 (10)   2:21,2 (12)   2:40,0 (15)   2:23,6 (13)   2:21,6 ( 9)   2:34,0 (16)   17:21,6     11
  13.   Šíma Petr   2:20,3 (10)   2:36,0 (11)   2:21,8 (13)   2:39,7 (14)   2:30,3 (15)   2:35,7 (13)   2:19,0 (12)   17:22,8     10
  14.   Kovařík Tomáš   2:19,2 ( 9)   2:26,2 ( 8)   2:23,5 (14)   2:25,1 ( 8)   2:10,8 ( 8)   4:02,0 (22)   2:04,4 ( 5)   17:51,2      9
  15.   Černohous Radko jun.   2:26,4 (13)   2:41,1 (12)   2:29,8 (16)   2:45,7 (16)   2:25,2 (14)   2:36,5 (14)   2:28,4 (15)   17:53,1      8
  16.   Fajgar Pavel   2:31,6 (15)   2:50,7 (18)   2:36,0 (19)   2:32,4 (12)   2:35,8 (16)   2:42,1 (15)   2:41,4 (20)   18:30,0      7
  17.   Marášek Zdeněk   2:36,3 (17)   2:41,6 (13)   2:32,8 (18)   2:49,8 (17)   2:39,7 (17)   2:42,5 (16)   2:34,5 (17)   18:37,2      6
  18.   Petřkovský Jiří   2:32,8 (16)   2:44,9 (16)   2:29,4 (15)   3:02,9 (19)   3:45,3 (21)   2:51,4 (18)   2:22,6 (13)   19:49,3      5
  19.   Matějičný Filip   2:39,3 (18)   2:50,6 (17)   2:31,7 (17)   2:52,4 (18)   3:50,3 (22)   2:47,2 (17)   2:35,9 (18)   20:07,4      4
  20.   Kutal Miroslav   2:55,4 (19)   3:21,8 (20)   2:47,4 (20)   3:03,5 (20)   2:48,5 (18)   3:05,2 (20)   3:16,1 (22)   21:17,9      3
  21.   Tománek Jan   3:09,8 (20)   3:21,2 (19)   2:48,3 (21)   4:04,5 (22)   2:50,0 (19)   3:03,8 (19)   2:36,4 (19)   21:54,0      2
  22.   Petřkovský Filip   3:14,8 (21)   3:48,0 (21)   3:27,5 (22)   3:59,5 (21)   3:17,1 (20)   3:57,0 (21)   3:11,1 (21)   24:55,0      1

  Komentář :  Druhý závod se konal u Autosalonu Toyota v Loukách. Ještě necelé dva dny před startem vystoupaly venkovní teploty přes 30 stupňů, ale v neděli se výrazně ochladilo a tak si všichni užili spíše zimu. Potěšit může na druhou stranu fakt, že nepršelo a závod mohl proběhnout na předem dohodnutém místě.. Kombinace dvou rozdílných povrchů nabídla atraktivní průjezdy a všichni z 22-ti členného startovního pole závod dokončili. I když sedm borců bylo v průběhu soutěže nuceno využít náhradního času, když nedokončili některou z RZ. Technické problémy doprovázely účastníky závodu od favoritů až po jezdce závěru výsledkové listiny a tak jsme se dočkali několika překvapivých výsledků.

Jak vše probíhalo v celkovém pořadí?

 Hned od úvodní RZ dal jasně najevo Tomáš Lysák, že to myslí s obhajobou titulu vážně a i když startoval jako první, ujal se vedení. Nejrychlejší čas dosáhl i v následujících dvou RZ a poté si s přehledem udržoval vedoucí pozici až do cíle. V letošním ročníku tak oslavil druhé vítězství a zatím je neporazitelný.  Za ním se odehrával souboj o druhé místo. Michal Kopytko odstartoval třetím časem, následně se snažil zrychlit a v polovině závodu se propracoval na druhou příčku, kterou si v závěru dravou jízdou upevnil. Zdeněk Zikmund byl tím, kdo se od úvodu pohyboval před Michalem, ale později díky chybám ztratil a v cíli bylo tedy pořadí na prvních třech pozicích shodné jako po prvním závodě. Letos poprvé se představil Pavel Stehlík. V loňském ročníku jej trápily technické problémy s autíčkem, ale letos se mu nic nepokazilo, tak zajel velmi hezký výsledek, kterým je čtvrté místo v cíli. Úvodní RZ zajel v kontaktu s předními jezdci i Pavel Kopytko, ale hned ve 2RZ se mu zasekl kamínek v zadním diferenciálu a z toho plynoucí zhruba půl minutová ztráta jej srazila na deváté místo. Poté, co ztratil ve 3RZ další čas díky problému se signálem a několika chybám, tak se po zbytek závodu soustředil spíše na dojetí a výsledné páté místo považuje za úspěch. Radko Černohous opět dokazoval, že je to hlavně on, kdo dokáže šlapat předním jezdcům na paty. V cíli mu patří šesté místo a je to další skvělý výsledek tohoto dravého jezdce. Radko měl na 5RZ problém s přebíhajícími diváky, což jej sice zbrzdilo, ale naštěstí tento incident neovlivnit konečný výsledek. Loňský vítěz závodu u Toyoty Petr Sekula se postavil na start i letos, ale nedělal si ambice na vítězství. Startoval totiž s vozem Suzuki Swift, tedy s předním náhonem, se kterým předvádí neuvěřitelné výkony na závodech Intercupu. Hned 1RZ Petr nedokončil, protože se mu odšroubovalo levé přední kolo a ani další kola na tom nebyly lépe. Zapomněl totiž zajistit matičky na kolech. Tato začátečnická chyba nevídaná u borce jeho zkušeností byla zapomenuta při dalším výkonu a bylo se opravdu nač dívat. Petr dokázal zajet nejrychlejší čas ve 4RZ a stal se tak prvním závodníkem v naší historii, kdo toto dokázal s dvoukolkou. Vítek Kutal se ukázal i ve druhém závodě v dobrém světle a osmé místo je v dané konkurenci velmi kvalitním výsledkem. Poměrně vyrovnané výkony podával Radim Hříbek. Až za ním uzavíral první desítku po roční pauze startující Pavel Knotek. Je vidět, že stále ještě jezdit nezapomněl. Trošku chaotický vstup do sezony měl Jan Matyáš. Na závodech se objevil po čtyřech letech a před startem zjistil, že doma zapomněl baterky. Naštěstí nebydlí daleko.. Na 1RZ zjistil, že mu autíčko s pevnou osou moc nezatáčí a začínal na 12-té pozici. Na 2RZ zjistil pro změnu, že mu autíčko zatáčí pouze na jednu stranu a tak ji nedokončil. Po následné penalizaci se Honza ocitnul až na 19-tém místě. Po lepším nastavení svého modelu začal zrychlovat a vše vyvrcholilo vítězstvím v 6 a 7RZ. Na lepší než 11-té místo v cíli to sice nestačilo, ale Honza jasně soupeřům naznačil, že s ním příště musí počítat na příčkách nejvyšších. Je dobře, že se na závody vracejí i jezdci jeho formátu. Určitě je to velké oživení. Filip Kopecký začíná druhou polovinu výsledkové listiny a jeho výkon byl o poznání lepší než v prvním závodě. Zda je 13 šťastné, nebo nešťastné číslo musí posoudit Petr Šíma. Sám moc se svým výkonem spokojený nebyl a i když přidával nebo ubíral výkon, časy se spíše zhoršovaly. Největší smolař letošní sezony je jednoznačně Tomáš Kovařík. Po problémech v prvním závodě se tentokrát rozjel ke skvělému výkonu a ještě po 5RZ se držel na osmém místě celkového pořadí. Jenže v 6RZ se jeho autíčko zastavilo a Tomáš si připsal za její nedokončení penalizaci. V závěru se zdravě vyhecoval a zajel pátý nejrychlejší čas, což je výkon srovnatelný s těmi nejlepšími. Výsledek v cíli byl pro Toma 14 místo, ze kterého moc radost neměl.. Vyrovnané časy zajížděl Radko Černohous junior a doba, kdy jezdil daleko za ostatními závodníky je již minulostí. Tentokrát za sebou nechal sedm soupeřů. Dalším, kdo představil autíčko s jednou poháněnou nápravou je Pavel Fajgar. Jeho Nissan má zadní náhon a 16-tá příčka je slušným výsledkem, vzhledem ke klouzavé dlažbě, která tvořila část tratě. Těsně za Pavlem dorazil do cíle zlepšující se Zdeněk Marášek. Jeho jízda získává stále více jistoty a určitě se v budoucnu posune na ještě lepší pozice. Dalším v cíli je Jiří Petřkovský, kterému problémy s autíčkem a zhruba minutová oprava přímo na trati 5RZ nedovolili atakovat lepší příčky. Problémy s poloosou měl i Filip Matějičný, který 5RZ nedokončil a připsal si nepříjemnou penalizaci. Zlepšený výkon předvedl Miroslav Kutal a dokázal porazit dalšího nováčka z minulého závodu, kterým je Jan Tománek. Oba borci si tak jen přehodili pořadí a v celkových výsledcích šampionátu mají stejný bodový příděl. Výsledkovou listinu uzavřel Filip Petřkovský, ale nutno jej pochválit, že již na jezdce před sebou tolik neztrácí a postupně zrychluje.

Soutěž juniorů : Suverénně zvítězil Michal Kopytko a druhou příčku stejně jako v úvodním závodě sezony obsadil Vítek Kutal. Ve stejném pořadí jsou oba závodníci i celkově. Na třetím místě celkového pořadí se vytvořila skupinka tří závodníků se stejným bodovým přídělem, kterou tvoří Tomáš Kovařík, Radko Černohous junior a Filip Kopecký. Bude zajímavé sledovat souboje v této hodně vyrovnané kategorii, protože mezi tyto jezdce s největší pravděpodobností zasáhnou i další mladí závodníci.

Soutěž týmů : Stejně jako v úvodu sezony zvítězila dvojice pořadatelského týmu RC CIKCAK, největší podíl na získaných bodech má Michal. Druzí v tomto závodě SEKi - motorsport mají v celkovém pořadí třetí příčku a naopak tentokrát třetí Samohýl Motor Zlín zůstává v celkovém hodnocení na pozici druhé.  Kuriozní situace je na čtvrtém až pátém místě, kde týmy RCF a Monster Energy Team získali stejný bodový příděl. Stejná situace se jim povedla i na prvním závodě. V celkovém hodnocení je nově vzniklý FI-PA TEAM na šestém místě a určitě bude týmy před sebou atakovat. Totéž lze očekávat od slavného týmu Hufnágl Motorsport, který je zastoupený špičkovými jezdci, ale jejich nefunkční technika a sporadická účast jim zatím nedovolila lepší, než sedmou příčku.

Závěrem : Děkujeme vstřícnosti Autosalonu Toyota, který umožnil využít plochy v jejich okolí. Závod proběhl sice v chladné, ale jinak pohodové atmosféře. Děkujeme i všem, kteří se podíleli na bezproblémovém průběhu závodu a za pomoc při stavbě i úklidu tratí.

Pavel K.