První závod      

                                                                            Březnice - Sportovní areál - 14.04. 2013       

       1RZ      2RZ      3RZ      4RZ      5RZ       6RZ      7RZ  Celkem  Body
   1.   Zikmund Zdeněk   2:15,3 ( 1)   2:44,5 ( 5)   2:16,6 ( 1)   2:42,5 ( 1)   2:17,7 ( 2)   2:42,3 ( 2)   2:19,1 ( 2)   17:18,0     40
   2.   Mudřík Martin   2:24,1 ( 4)   2:38,8 ( 1)   2:25,6 ( 5)   2:49,2 ( 6)   2:17,1 ( 1)   2:37,3 ( 1)   2:17,5 ( 1)   17:29,6     35
   3.   Zikmund Miroslav   2:19,5 ( 2)   2:47,9 ( 6)   2:21,5 ( 2)   2:44,4 ( 3)   2:23,6 ( 4)   2:45,4 ( 4)   2:28,6 ( 8)   17:50,9     30
   4.   Kopytko Pavel   2:40,7 (16)   2:44,0 ( 3)   2:25,0 ( 4)   2:43,3 ( 2)   2:22,9 ( 3)   2:43,5 ( 3)   2:25,2 ( 3)   18:04,6     25
   5.   Kopytko Michal   2:27,5 ( 5)   2:48,4 ( 7)   2:24,4 ( 3)   2:47,9 ( 4)   2:23,9 ( 5)   2:48,8 ( 5)   2:28,1 ( 6)   18:09,0     20
   6.   Lysák Tomáš   2:23,2 ( 3)   2:41,7 ( 2)   2:35,6 (10)   2:51,7 ( 8)   2:27,4 ( 8)   2:51,0 ( 8)   2:28,3 ( 7)   18:18,9     19
   7.   Kutal Vít                        (J)   2:29,1 ( 6)   2:51,8 ( 8)   2:27,7 ( 6)   2:51,5 ( 7)   2:27,5 ( 9)   2:49,8 ( 7)   2:33,5 (10)   18:30,9     18
   8.   Matyáš Jan   2:32,6 (10)   2:54,5 ( 9)   2:29,2 ( 7)   2:49,0 ( 5)   2:28,9 (10)   2:48,9 ( 6)   2:28,0 ( 5)   18:31,1     17
   9.   Sekula Petr   2:34,8 (12)   2:44,4 ( 4)   2:33,6 ( 8)   3:05,2 (20)   2:23,9 ( 5)   2:57,1 (10)   2:26,8 ( 4)   18:45,8     16
  10.   Stehlík Pavel   2:37,0 (14)   2:59,2 (10)   2:37,2 (13)   2:55,4 (10)   2:25,8 ( 7)   2:57,4 (11)   2:30,4 ( 9)   19:02,4     15
  11.   Viktora Jan   2:31,7 ( 8)   3:07,1 (17)   2:39,6 (16)   2:57,8 (12)   2:28,9 (10)   2:59,7 (12)   2:42,9 (19)   19:27,7     14
  12.   Bábek Petr   2:30,6 ( 7)   3:19,6 (23)   2:42,2 (19)   2:56,3 (11)   2:33,0 (12)   2:59,9 (13)   2:38,2 (13)   19:39,8     13
  13.   Černohous Radko   2:32,2 ( 9)   3:00,1 (13)   2:36,6 (11)   3:02,8 (15)   2:44,6 (22)   3:03,8 (16)   2:40,5 (16)   19:40,6     12
  14.   Švagera Roman   2:34,7 (11)   3:10,2 (19)   2:33,7 ( 9)   3:05,4 (21)   2:36,6 (15)   3:02,9 (15)   2:38,7 (15)   19:42,2     11
  15.   Kubeš David                 (J)   2:42,4 (19)   3:00,0 (12)   2:36,7 (12)   3:05,7 (22)   2:38,4 (16)   3:06,7 (21)   2:36,5 (12)   19:46,4     10
  16.   Kopecký Filip                (J)   2:41,5 (18)   3:02,6 (15)   2:42,6 (21)   3:04,0 (17)   2:35,4 (14)   3:07,4 (22)   2:38,5 (14)   19:52,0      9
  17.   Hříbek Radim   2:56,4 (27)   2:59,7 (11)   2:39,7 (17)   2:55,2 ( 9)   2:40,9 (19)   2:54,7 ( 9)   2:47,6 (23)   19:54,2      8
  18.   Zbranek Jan   2:41,4 (17)   3:00,7 (14)   2:40,5 (18)   3:07,4 (24)   2:41,0 (20)   3:04,2 (17)   2:48,9 (25)   20:04,1      7
  19.   Černohous Radko jun.  (J)   2:53,1 (25)   3:05,8 (16)   2:42,3 (20)   3:01,5 (13)   2:41,7 (21)   3:06,3 (20)   2:40,5 (16)   20:11,2      6
  20.  Šíma Petr   2:40,4 (15)   3:15,1 (21)   2:38,8 (15)   3:05,1 (19)   2:44,7 (24)   3:08,0 (23)   2:48,8 (24)   20:20,9      5
  21.  Peťovský Dan                (J)   2:50,1 (21)   3:07,4 (18)   2:54,9 (27)   3:02,8 (15)   2:39,4 (17)   3:05,6 (18)   2:45,8 (20)   20:26,0      4
  22.  Mudřík Tomáš               (J)   2:51,6 (22)   3:21,9 (24)   2:42,8 (22)   3:06,3 (23)   2:44,6 (22)   3:06,1 (19)   2:33,9 (11)   20:27,2      3
  23.  Petřkovský Jiří   2:48,6 (20)   3:16,2 (22)   2:46,0 (23)   3:02,4 (14)   2:39,8 (18)   3:15,5 (26)   2:47,2 (22)   20:35,7      2
  24.  Zbranek Matyáš            (J)   2:56,1 (26)   3:13,9 (20)   2:50,0 (25)   3:08,7 (25)   2:45,0 (26)   3:10,4 (24)   2:46,0 (21)   20:50,1     1,9
  25.  Marášek Zdeněk   2:52,1 (23)   3:22,2 (25)   2:46,8 (24)   3:09,0 (26)   2:44,8 (25)   3:13,6 (25)   2:50,0 (27)   20:58,5     1,8
  26.  Kovařík Tomáš              (J)   2:35,0 (13)   4:57,1 (33)   2:37,4 (14)   3:05,0 (18)   2:33,8 (13)   3:02,6 (14)   2:40,5 (16)   21:31,4     1,7
  27.  Zelinka Petr   2:52,4 (24)   3:22,4 (26)   2:54,1 (26)   3:18,4 (27)   2:48,5 (27)   3:25,9 (27)   2:53,4 (28)   21:35,1     1,6
  28.  Hodný Patrik                  (J)   2:57,5 (28)   3:50,1 (27)   3:22,5 (29)   3:43,2 (29)   2:54,1 (28)   3:36,0 (29)   3:00,0 (30)   23:23,4     1,5
  29.  Polášek Martin         3:22,6 (29)   3:50,4 (28)   3:02,8 (28)   3:35,6 (28)   3:15,7 (29)   3:30,3 (28)   2:48,3 (26)   23:25,7     1,4
  30.  Plšek Martin   3:26,5 (31)   4:14,8 (29)   3:29,1 (30)   4:13,8 (33)   3:33,2 (30)   3:54,6 (31)   3:30,0 (32)   26:22,0     1,3
  31.  Kovařík Martin   3:23,5 (30)   4:17,8 (30)   3:47,7 (32)   4:04,2 (31)   4:06,5 (33)   4:07,7 (32)   2:58,4 (29)   26:45,8     1,2
  32.  Petřkovský Filip            (J)   3:57,5 (33)   4:52,1 (32)   3:43,5 (31)   3:55,3 (30)   3:38,6 (32)   3:45,5 (30)   3:13,5 (31)   27:06,0     1,1
  33.  Sekula Ondřej                (J)   3:52,5 (32)   4:44,4 (31)   4:10,2 (33)   4:08,8 (32)   3:35,4 (31)   4:11,9 (33)   3:40,7 (33)   28:23,9      1

  Červeně označeny jsou přidělené časy za nedokončení RZ      Modře označeny jsou časy obsahující penalizaci 

  Komentář :   V polovině dubna odstartovala již osmá sezona našeho šampionátu. Pro konání prvního závodu se podařilo domluvit lokalitu, která vyhrála hodnocení v oblíbenosti za minulý ročník, Sportovní areál patřící obci Březnice. Když jsem v úterý 9.4. na plochu závodu zavítal na kontrolu, zda je tam vše v pořádku, čekalo mne velké překvapení. Parkoviště bylo lemováno sněhovými mantinely o výšce přes metr a protože do startu závodu zbývalo necelých šest dnů, tak vůbec nebylo jisté, zda to roztaje. Větší část sněhu jsem odházel a zbytek jsme s Míšou zlikvidovali v pátek odpoledne, tedy jeden a půl dne před závodem. Ač to zní neuvěřitelně při pohledu na fotky z prvního závodu, kde panuje téměř letní počasí, tak jen pár hodin před startem zde byly podmínky pro naše autíčka nevhodné.

 Krásné počasí přilákalo na start rekordní počet 33 závodníků a potěšitelné na úvod sezony je to, že všichni závod dokončili. Vyskytlo se sice pár problémů s technikou, ale s výjimkou Filipa Petřkovského (1RZ) nemusel závod nikdo přerušit. K vidění bylo taky jedno trefení fotobuňky, o které se postaral jeden z hlavních favoritů juniorské kategorie Tomáš Kovařík. Vysoký počet startujících měly na svědomí hlavně nové tváře. Celkem deset závodníků si odbylo premiéru na našich tratích. Mezi nimi byli velmi zkušení závodníci, kteří jinde závodí již mnoho let, ale i jezdci, kteří se v neděli poprvé v životě postavili na start závodu.

  Co přinesla první RZ ?

 Vstup do závodu excelentně zvládnul Zdeněk Zikmund a jediný, kdo jej v úvodu dokázal udržet v dohledu byl jeho bratr Miroslav Zikmund, potvrzující svá slova o vracející se legendě. Třetí místo na úvodní RZ obsadil loňský suverén Tomáš Lysák, ale na první příčku ztrácel výrazných 7,9s. Pouze 0,9s na Tomáše ztrácela legenda RC rallyových tratí Martin Mudřík, který si odbýval na našich tratích premiéru. Solidní úvod předvedli pátý Michal Kopytko a šestý Vít Kutal, který se podle očekávání ujal vedení v juniorské kategorii. Trošku zklamáním bylo pomalejší úvodní tempo v podání trojice Jan Matyáš, Petr Sekula a Pavel Stehlík (10,12,14 příčka). Hned po pár desítkách metrů za startem měl další favorit Pavel Kopytko problém s kamínkem, který mu shodil řemínek a rozpůlil zadní diferenciál a i když následně jezdec RZ dokončil, propastná ztráta přes 25s na prvního znamenala až 16.příčku. Naopak premiérově zde startující Petr Bábek předvedl přednosti fungujícího XV 01 a sedmou příčkou se uvedl nad očekávání dobře. Po několika letech mezi nás zavítal Jan Viktora a rovněž jemu úvod vyšel, obsadil hezkou osmou příčku. Radko Černohous potvrdil své zkušenosti a devátým místem vstoupil úspěšně do 1RZ letošní sezony. Vynikající úvod předvedl Roman Švagera, který asi chtěl 11.místem dokázat, že vloni uváděné prognózy o jeho talentu nebyly mylné. Za zmínku stojí i solidní 13.místo a druhá příčka v juniorech pro Tomáše Kovaříka. Nejhorší vstup do závodu z předních jezdců předvedl Radim Hříbek, když se po dlouhé zimě vůbec nedokázal dostat do tempa a 27.příčka je tak trošku šokem. V závěru výsledkové listiny se usadili dva mladíci. Premiérově startující Ondra Sekula je momentálně nejmladším účastníkem našich závodů a za něj se propadl Filip Petřkovský, který pro závadu na autíčku nedokončil úvodní RZ. Před nimi se krásně seřadilo trio Martinů. 29.Martin Polášek poprvé ochutnal atmosféru RC závodů, stejně jako 31.Martin Plšek. I když tyto dva Martiny dělilo pouhých 3,9s, tak se mezi ně na 30.místo vmáčknul ještě Martin Kovařík.

   Jak se závod vyvíjel dále a jak vše dopadlo ?

  Další průběh přinesl hodně změn a zvratů. Pouze na prvním místě se nic neměnilo a Zdeněk Zikmund dokázal, že na letošní sezonu je skvěle připravený. I když tento jezdec v posledních třech letech dokázal vyhrát pouze jediný závod, tak na dlažbě v Březnici vymazal svým precizním výkonem celý zbytek startovního pole. Premiérový závod na našich tratích proměnil velezkušený domácí závodník Martin Mudřík na druhé místo v cíli a ziskem čtyř vítězství v jednotlivých RZ podtrhnul vydařenou účast. Doufejme, že své umění ukáže i v některých dalších lokalitách, kde nás čekají zase jiné povrchy. Třetí místo s přehledem získal legendární Miroslav Zikmund a pevně věříme, že jeho excelentní chvíle teprve v letošní sezoně přijdou. Po stíhací jízdě se dokázal přes soupeře propracovat až na konečnou čtvrtou příčku Pavel Kopytko a potvrdil, že dlažba je povrch, kde se mu tradičně daří. Pro svou dravou jízdu má raději povrchy s větší přilnavostí Michal Kopytko a tak jej potěšilo výsledné páté místo. Velký favorit a vítěz deseti závodů v loňském ročníku Tomáš Lysák dlažbu také moc nemusí a když se přidaly i problémy s technikou, tak na něj lepší, než šesté místo v cíli nezbylo. Černým koněm každého závodu se stává Vít Kutal. Tento mladý závodník má raketově rostoucí formu a soupeři na všech závodech z něj mají respekt. Tentokrát obsadil sedmé místo a patří mu i suverénní první příčka v juniorech. Po vlažnějším úvodu se nakonec rozjezdil Jan Matyáš, na sedmé místo ztratil pouze 0,2s. Poslední závod pořádaný vloni v této lokalitě vyhrál Petr Sekula. Tentokrát mu patří až devátá příčka, pro kterou si přijel s podvozkem TT 01. Mimochodem stejný podvozek používá i sedmý Vítek a také první desítku uzavírající Pavel Stehlík, dlouho hledající správný rytmus jízdy. Jan Viktora se svou Fábií S2000 skvěle zastoupil Lucku, která jinak boduje do týmu Samohýl Motor Zlín a za jedenácté místo v cíli se rozhodně stydět nemusí. Po úvodu z říše snů, se díky zlepšení soupeřů a také díky technickým problémům svého XV 01 propadnul pořadím až na dvanáctou příčku Petr Bábek. Jeho razantní jízda však zanechala dobrý dojem a pokud vychytá problémy na své technice, může příště pomýšlet i na atak pozic v první desítce. Až třináctý v cíli Radko Černohous byl před závodem pasován do role možného kandidáta na jednu ze tří nejvyšších příček. Po slibném úvodu se Radko nedokázal vejít do své obvyklé formy a věřme, že v příštích startech vše napraví. Čtrnáctý Roman Švagera navázal na skvělý úvod a zajel v těžké konkurenci svůj životní výsledek. Za Romanem projeli cílem dva junioři. Premiérový start u nás si odbyl David Kubeš, ale jinak se jedná o poměrně zkušeného závodníka. Kousek za ním na šestnácté příčce se umístil Filip Kopecký, který letos plánuje útok na některý z pohárů v juniorech. Filip zaslouží obdiv i za to, že celý závod musel být jen kousek od autíčka, jinak ztrácel signál a nemohl svůj model ovládat. O tom, jak byly závody dramatické a vyrovnané svědčí například údaj, že mezi 12 až 15 místem byli čtyři závodníci srovnáni v rozmezí 6,6s. Rozhodovala každá chybička a posun o několik míst směrem dolů nebyl žádný problém. O tom by mohl vyprávět Radim Hříbek, který se po katastrofálním úvodu propracovával vpřed a nakonec se propadnul na příčku sedmnáctou. Zaznamenal tak asi svůj nejhorší výsledek za pár posledních let. Další závodník u nás premiérově startující Jan Zbranek údajně absolvoval teprve druhý závod v životě, ale při pohledu na jeho atraktivní jízdu a osmnácté místo v cíli se tomu ani nechce věřit. Zaslouží si respekt soupeřů a určitě o něm v budoucnu uslyšíme. Radko Černohous junior nenašel na dlažbě potřebný rytmus a možná měl před závodem o svém umístění jinou představu. Pokud si ale připomeneme, že před pár lety dokončil deset závodů po sobě na posledním místě, musíme smeknout, jak na sobě dokázal zapracovat. Dvacátý Petr Šíma se realizuje hlavně v roli mechanika, kde podává špičkové výkony, ale i jako závodník je pro svůj tým kvalitním přínosem. 21. a 22. patřilo dalším dvěma juniorům. Dan Peťovský měl s největší pravděpodobností nejméně vhodné pneumatiky a jeho výkon tím nabývá zcela jiných rozměrů. Určitě je to jezdec s velkým potenciálem a jeho chvíle ještě příjdou. Ač téměř nejmenší, tak na trati předvádí velké výkony Tomáš Mudřík. Překvapivě u jízdy ani mnoho neběhal a dokázal, že umí jezdit chytře a rychle. Jiří Petřkovský na pohled jezdil hezky, přesto nebyl se svým výkonem příliš spokojený. Další "premiérista" Matyáš Zbranek, stejně jako jeho týmový kolega, zaslouží obdiv za předváděné výkony. S minimem zkušeností se na trati choval jako by jezdil již minimálně druhou sezonu a ne teprve druhý závod. Až za ním se umístil nepoměrně zkušenější a vyježděnější Zdeněk Marášek pro kterého je 25.místo zklamáním a aby naplnil své předsezonní plány, tak musí příště víc zabrat. Dostáváme se k 26.místu a jezdec na něm si vlastní zbytečnou chybou zkomplikoval vstup do sezony. Jak bylo již výše naznačeno, tak jediný, komu se podařilo trefit časomíru byl Tomáš Kovařík. Přišel tak díky penalizaci nejen o o kvalitní umístění v celkovém pořadí, ale hlavně o druhé místo v juniorském šampionátu. Sezona teprve začíná a nejen Tomáš bude mít hodně příležitostí vše napravit. Petr Zelinka patří k nejvyrovnanějším jezdcům celého startovního pole a v klidném tempu si přivezl 27.místo. Za ním vznikla obrovská, téměř dvouminutová mezera, za kterou se objevil na 28.místě další junior Patrik Hodný. I podle videa je zřejmé, že Patrikovi se vůbec nedařilo a neustále se přetáčející autíčko neumožňovalo rychlejší jízdu. Pouhé 2,3s za Patrikem protnul cíl Martin Polášek, prožívající velkou závodnickou premiéru. Martin jel v úvodní RZ vyrovnaně se svými dvěma jmenovci, ale během závodu neustále zrychloval a své soupeře porazil o téměř tři minuty. Neuvěřitelný výkon a těšíme se co předvede příště. Druhý z tria jmenovců, Martin Plšek uzavřel nejrychlejší třicítku závodníků a byl po právu se svým prvním životním závodem spokojený. Martin Kovařík měl před sezonou plány vždy uzavírat výsledkovou listinu, ale hned úvodní závod jeho taktiku nahlodal. Výsledná 31 příčka a hlavně některé výkony v RZ ukázaly, že se zbytečně podceňoval. Nepovedený závod má za sebou Filip Petřkovský, měl problémy s technikou, nevhodné pneumatiky, prostě mohlo to být lepší. Výsledkovou listinu uzavřel Ondřej Sekula, který chce ve své první sezoně hlavně načerpat zkušenosti. Úspěšně dokázal v některých RZ s ostatními držet krok, i přes jeho mládí byl závěru startovního pole vyrovnaným soupeřem.

  Týmové soupeření

 Návrat legendárního Miroslava Zikmunda, příchod Ondry Sekuly, účast rodiny Mudříků, ambiciózní tým XV 01 Petra Bábka...  to vše hodně zamíchalo pořadím týmové soutěže. Ukazuje se, že letos to bude velmi vyrovnané a každý bodík bude důležitý.

Do vedení se dostal suverenní tým RC Rally Zlín složený z bratrů Zikmundových. Druhou příčku drží rodinný tým RC CIKCAK kde úřadují Pavel a Michal Kopytkovi. Do třetice rodinný tým a třetí příčka patří týmu GRIFONE, který hájí Martin a Tomáš Mudříkovi. Na dohled od stupňů vítězů je Samohýl Motor Zlín, kteří reprezentují Tomáš Lysák a Jan Viktora. Pátým týmem je FI-PA TEAM, zastoupený Filipem Kopeckým a Pavlem Stehlíkem. Z duelu týmů dvou šoumenů Petra Šímy a Petra Bábka (Monster a XV01) je remíza a shodným bodovým součtem obsadili šestou a sedmou příčku. Od týmů na osmém až desátem místě (RCF, Hufnágl a SEKI) se dá očekávat v příštích závodech útok na lepší umístění.

  Závěrem

Úvodní závod přinesl vyrovnané souboje. Počasí nám přálo. Děkujeme vedení obce Březnice za možnost uspořádat zde závod a v září s největší pravděpodobností pojedeme v této lokalitě ještě jednou.

Děkujeme také všem, kteří přispěli ke zdárnému průběhu závodu, pomohli s úklidem trati a přispěli dobrou náladou k tomu, že jsme prožili hezké závodní odpoledne.

Nyni se můžeme těšit na další závod, který nás zavede do Malenovic, na asfaltové parkoviště u firmy ZPS.

Pavel