První závod      

                                                                                             Zlín garáže - 15.04. 2012       

       1RZ      2RZ      3RZ      4RZ      5RZ       6RZ      7RZ  Celkem  Body
   1.   Lysák  Tomáš   2:12,7 ( 1)   3:05,8 ( 1)   2:09,2 ( 1)   3:07,4 ( 1)   2:07,2 ( 1)   1:59,5 ( 1)   2:05,2 ( 1)   16:47,0     40
   2.   Kopytko  Michal   2:15,6 ( 3)   3:07,8 ( 2)   2:09,5 ( 2)   3:08,2 ( 2)   2:10,3 ( 2)   2:02,4 ( 2)   2:08,9 ( 2)   17:02,7     35
   3.   Zikmund  Zdeněk   2:12,8 ( 2)   3:13,6 ( 3)   2:17,3 ( 3)   3:17,9 ( 3)   2:11,6 ( 3)   2:16,4 ( 6)   2:11,4 ( 3)   17:41,0     30
   4.   Kopytko  Pavel   2:16,0 ( 4)   3:20,7 ( 5)   2:21,7 ( 4)   3:20,2 ( 4)   2:12,0 ( 4)   2:11,8 ( 4)   2:16,0 ( 5)   17:58,4     25
   5.   Zikmund  Miroslav   2:18,7 ( 5)   3:19,7 ( 4)   2:28,3 ( 7)   3:35,1 ( 7)   2:12,7 ( 5)   2:14,5 ( 5)   2:15,9 ( 4)   18:24,9     20
   6.   Černohous  Radko   2:23,7 ( 6)   3:43,0 ( 9)   2:40,5 (12)   3:33,5 ( 6)   2:22,2 ( 7)   2:09,1 ( 3)   2:17,9 ( 6)   19:09,9     16
   7.   Kutal  Vítek   2:29,6 ( 7)   3:37,6 ( 7)   2:28,1 ( 6)   3:31,4 ( 5)   2:19,1 ( 6)   2:22,8 ( 9)   2:27,0 ( 8)   19:15,6     15
   8.   Hříbek  Radim   2:35,9 ( 9)   3:34,8 ( 6)   2:26,3 ( 5)   3:38,1 ( 8)   2:25,6 ( 8)   2:17,0 ( 7)   2:29,2 ( 9)   19:26,9     14
   9.   Zahradník  Michal   2:35,3 ( 8)   3:44,0 (10)   2:41,9 (13)   3:40,1 (10)   2:28,0 ( 9)   2:20,7 ( 8)   2:31,7 (10)   20:01,7     13
  10.  Šíma  Petr   2:38,5 (10)   3:53,7 (11)   2:32,6 ( 9)   3:55,0 (11)   2:32,4 (11)   2:25,3 (10)   2:33,4 (11)   20:30,9     12
  11.  Černohous  Radko jun.   2:41,5 (12)   3:54,2 (12)   2:39,1 (11)   3:59,7 (12)   2:35,5 (12)   2:37,6 (13)   2:33,5 (12)   21:01,1     11
  12.  Kovařík  Tomáš   4:20,7 (21)   3:39,8 ( 8)   2:31,4 ( 8)   3:38,2 ( 9)   2:32,0 (10)   2:30,8 (11)   2:25,2 ( 7)   21:38,1     10
  13.  Fajgar  Pavel   2:49,9 (14)   4:17,4 (15)   2:38,0 (10)   3:59,7 (12)   2:44,6 (15)   2:36,9 (12)   2:43,8 (15)   21:50,3      9
  14.  Petřkovský  Jiří   2:44,4 (13)   4:17,1 (14)   2:45,2 (14)   4:12,7 (15)   2:44,6 (15)   2:37,8 (14)   2:51,6 (17)   22:13,4      8
  15.  Zelinka  Petr   2:40,6 (11)   4:15,5 (13)   3:00,6 (18)   4:11,6 (14)   2:41,7 (13)   2:49,3 (17)   2:41,8 (14)   22:21,1      7
  16.  Kopecký  Filip   3:00,4 (15)   4:25,6 (17)   2:59,1 (17)   4:17,0 (16)   2:51,7 (17)   2:48,1 (16)   3:02,7 (20)   23:24,6      6
  17.  Zahradník  Michal jun.   3:00,8 (16)   4:21,3 (16)   2:46,3 (15)   5:19,1 (20)   2:42,0 (14)   2:42,7 (15)   2:40,1 (13)   23:32,3      5
  18.  Marášek  Zdeněk   3:17,3 (17)   4:54,9 (20)   2:59,0 (16)   4:35,5 (17)   2:58,9 (18)   2:56,5 (18)   2:50,3 (16)   24:32,4      4
  19.  Tománek  Jan   3:33,2 (19)   4:40,6 (18)   3:06,2 (19)   4:35,8 (18)   3:06,0 (19)   3:02,1 (19)   2:56,0 (18)   24:59,9      3
  20.  Kutal  Miroslav   3:17,9 (18)   4:46,9 (19)   3:13,4 (20)   4:50,1 (19)   3:08,2 (20)   3:10,7 (20)   3:02,6 (19)   25:29,8      2
  21.  Petřkovský  Filip   4:15,7 (20)   6:02,7 (21)   4:03,2 (21)   5:46,6 (21)   3:40,7 (21)   3:33,6 (21)   3:33,1 (21)   30:55,6      1

  Komentář :   Předpovědi počasí před úvodním závodem ukazovaly na dešťové přeháňky a tak jsme raději zvolili jistotu a přemístili se do krytých garáží.  Ve startovním poli se objevily nejen známé tváře, ale také si několik jedinců odbylo svou závodní premiéru.

Jak se závodníkům vydařil vstup do sezony po zimní přestávce? Obhájce loňského titulu Tomáš Lysák dokázal, že i přes nevýhodnou startovní pozici jeho sláva nevybledla ani letos, zvítězil ve všech RZ-tách a tím poměrně suverénně i v celém závodě. Konkurovat mu možná mohl Michal Kopytko, který právě v garážích vyhrál vloni oba závody, ale po vyladění diferenciálů, když se chystal atakovat první příčku se Michalovi objevila zatím nevysvětlitelná závada, kdy se autíčko při zatáčení zastavovalo a tak se od čtvrté RZ soustředil jen na dokončení soutěže a zisk alespoň druhé příčky.  Celou zimu jezdil na okruhových tratích Zdeněk Zikmund a těžko se mu přechází na mnohem užší, pomalejší tratě. U něj nezvykle mnoho chyb nedovolilo zajet lépe, než třetí místo. Za jeho zády se po celý závod pohyboval na čtvrté pozici Pavel Kopytko a tuto udržel až do cíle. Trošku jako zklamání by mohlo působit vystoupení nejúspěšnějšího jezdce naší historie, kterým je Miroslav Zikmund. Ale kdo viděl jak mu fungovalo (tedy spíš nefungovalo) jeho autíčko, ten by spíše pátou příčku v cíli označil za úspěch.

 Krásný souboj předvedli jezdci na šestém až osmém místě. Radko Černohous prokázal své zkušenosti a fantastickým závěrem se dokázal z osmé pozice probojovat na hezké šesté místo v cíli. Závodník, který skončil jen těsně za ním byl před sezonou považován za možné překvapení a toto očekávání se naplnilo. Vítek Kutal ukazuje, že jeho zimní zlepšení na parketách nebylo náhodné. Radim Hříbek umístil svou Škodu Octavii na osmém místě. Devátý Michal Zahradník vstupuje do své druhé závodní sezony a zlepšení je u něj viditelné. Na startu se představil také zkušený Petr Šíma, kterému to nesedlo podle představ. Ale s desátým místem byl nakonec v dané konkurenci spokojený. Super výkon však předvedl Radko Černohous junior a kdo si vzpomíná, jak v sezoně 2010 zaostával o minuty za celým startovním polem, tak jen nevěřícně kroutí hlavou. Právě výkon tohoto mladého závodníka byl ozdobou závodu a nejpříjemnějším překvapením. Gratulujeme. Největším smolařem úvodního závodu je určitě Tomáš Kovařík, kterému přestalo v 1RZ fungovat servo (z neznámých příčin) a s téměř dvouminutovou penalizací zahajoval závod na chvostu startovního pole. Dravou stíhací jízdou pak ukrajoval jednoho soupeře za druhým a konečná dvanáctá příčka jej snad alespoň trochu potěšila. Pavel Fajgar předvedl novou karoserii, údajně jel jen se zadním náhonem, ale tuto informaci nemám ověřenou. Pokud by byla tato informace skutečností, pak se i jeho podle výsledků průměrný výkon jeví v jiném světle. Jiří Petřkovský po dlouhém zimním spánku (závodním) hned v 1RZ zajel třináctý čas a asi byl i sám překvapený, jak mu to jde. Následné zvednutí výkonu a předpokládané zrychlení jej spíše zpomalilo, ale každá taková zkušenost je k nezaplacení. V cíli mu patřilo 14-té místo a Jirka byl velmi spokojen. Patnáctý celkově Petr Zelinka zahájil dokonce jedenáctým časem a je škoda, že nasazené tempo neudržel. Přesto je nutno jeho výkon ohodnotit kladně. Šestnáctá pozice není úplně tím, nač by mohl dosáhnout Filip Kopecký. Možná se více soustředí na chození po trati a o to méně na řízení autíčka. Z toho pramení dost chyb a následné časové ztráty. Filip určitě patří k nadějným jezdcům a musí získat hlavně zkušenosti. Totéž potřebuje i Michal Zahradník junior. Vloni se představil na našich závodech jednou, letos je vidět na tomto mladém závodníkovi znatelný pokrok.

V úvodu jsem se zmínil o závodních premiérách. Teď nastává chvíle, kdy si můžeme představit trojici, která stála poprvé ve svém životě na startu závodů RC modelů. Osmnáctý v cíli po hezkém výkonu skončil Zdeněk Marášek. Tento závodník se vyznačoval pohodovou, klidnou jízdou, vše bere s nadhledem. Myslím, že v budoucnu o něm ještě uslyšíme. Dalším, kdo zkusil své štěstí na závodech je Jan Tománek. Klobouk dolů před jeho slušností, protože je nezvyklé, když někdo sám na sebe nahlásí v cíli RZ několik minutých kuželů. Vážím si přístupu celého GnL týmu a určitě jsou příkladem férového závodění. Dvacátou příčku v cíli získal další nováček, kterým je Miroslav Kutal. Doposud doprovázel na závody syna, tentokrát okusil závodní atmosféru i sám. Nejlépe mu vyšel úvod, pak se koncentroval více na vtípky a vytváření veselé atmosféry, ale rovněž on může být se svou premiérou, stejně jako jeho dva předchozí soupeři spokojený.

Výsledkovou listinu uzavřel na 21 pozici Filip Petřkovský. Mohu o něm říct to samé co vloni. Občas předvádí hezké okamžiky, pak příjdou zbytečné chyby, ale vše chce jen praxi a vydržet. Zářivým příkladem je mladý Radko, který předloni jezdil podobně jako Filip.

Jak vypadá hodnocení týmů?

Pořadatelský tým RC CIKCAK nastoupil v plném složení a vyrovnané výkony Michala i Pavla položily základní kámen k průběžnému vedení v této disciplíně. Samohýl Motor Zlín opět doplácí na skutečnost, že Tomáš jede sám. Škoda, že jej jeho kolegové nepodpoří. Stejně na tom byl tentokrát i SEKi .- motorsport , ale tento tým jistě v dalších závodech dokáže bodovat výrazněji. Svůj historicky nejlepší výsledek dosáhl tým RCF a je hezké vidět, jak Radko i Radko junior atakují přední příčky tohoto hodnocení. Rovněž Monster Energy Team, kde jedou Petr Šíma a Vítek Kutal připsal na své konto výraznější bodový příděl. Velmi silným týmem je Hufnágl Motorsport, jejich chvíle zřejmě během sezony teprve příjdou.

Další pořadí týmů, juniorů, či jiné zajímavosti najdete ve výsledcích, nebo statistikách.

Všichni, kteří do prvního závodu odstartovali i závod dokončili. Nezmokli jsme a snad si účastníci odnesli hezký pocit z tohoto dubnového odpoledne. V květnu na viděnou, snad už bude tepleji.

Všem, kteří přiložili ruku k dílu děkuji za pomoc při realizaci závodu i závěrečném úklidu.

Pavel K.